رشته محلهای حذف شده دانشگاه آزاد مجوز قانونی داشتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صالح اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با استناد به قانون تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس اعلام معاون قوانین مجلس شورای اسلامی که بر لازم الاجرایی این قانون تاکید کرده تمامی ۲ هزار و ۹۰۰۰ رشته محل حذف شده در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم دارای مجوز قانونی بوده و امیدواریم وزارت علوم در چند روز آینده این مشکل را برطرف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مهر,

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم توسط شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم برای چند هزار رشته افزود: تمامی استانداردها و ضوابط آموزشی لازم در واحدهای دانشگاهی آزاد برای اخذ رشته محل های مربوط اتخاذ شده و وضعیت استانداردهای ما به مراتب بالاتر از دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور است.

,

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول امور رسانه ای دانشگاه آزاد با بیان اینکه در ۲۵۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی از ۱ تا ۱۴۲ رشته محل در کارشناسی ارشد حذف شده است، تاکید کرد: در بیش از ۳۰ واحد دانشگاهی تمامی گرایش های کارشناسی ارشد حذف شده است.  

,

حذف رشته های هسته ای از واحد علوم تحقیقات

,

اسکندری با برشمردن برخی از رشته حذف شده، گفت: به عنوان نمونه در واحد علوم تحقیقات رشته های هسته ای دانشگاه را وزارت علوم حذف کرده است در حالی که این واحد یکی از مهمترین و با کیفیت ترین مراکز آموزش رشته های هسته ای در بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در کشور است.  

,

وی همچنین خواستار برقراری عدالت آموزشی میان دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه آزاداسلامی شد و از معاونت آموزشی وزارت علوم خواست در بررسی های خود حتما شاخص های علمی را مدنظر قرار دهد.

,

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: با مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته وزارت علوم هر چه سریع تر مشکل برطرف و نگرانی های به وجود آمده در بین اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرتفع شود.

,

انتهای پیام/ن

]
عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص تایید رشته های این دانشگاه گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده توسط وزارت علوم مورد تایید هیات ۳ نفره است.