پایان رمضان؛ تحقق رؤیای تولدی دوباره
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "دانشجونیوز" ، دارد پر می شود چوب خط فرصتمان برای حضور در میهمانی خدا و مؤمن بر سر ایستگاه ترک بهار رمضان و رسیدن به مقصد عیدی پاک تر از همه اعیاد در حرکت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

آری...

,

عیدی پاک تر از همه اعیاد از این حیث که آدمی یکماه تمام خویش را در دریای جود پروردگارش سیقل داده، روح و روان خود را به آسمانی که نزدیکترین فاصله را با زمین و زمان داشته گره زده و چشم های خیس خود را به لیالی قدرهایی وصله زده که قول داده جز مقدرات خدا را نخواهد و نبیند و نپسندد.

,

, ,

این است که آدمی از هر عیب خود را پاک کرده، تهذیب نفس نموده، از رذایل اخلاقی پرهیز داده و با جسمی پاک و روحی سبک خویش را به عیدی می رساند که بوی تولدی دوباره را نوید می دهد.

,

تولدی که طراوت معنوی آن، روح پریشان و افسرده آدمی را دستخوش عشقبازی با معبودی می کند که حال کودکی بیقرار در پی مادرش را به تصویر می کشد.

,

پس باید بگوییم خسران کرده ایم اگر تجلی تولد دوباره را در درونمان احساس نکنیم!

,

خسران کرده ایم اگر خود را به سخن راندن و درد دل کردن با معبود اُنس نداده باشیم!

,

خسران کرده ایم اگر از خدای خویش کمتر از خودش را طلب کرده باشیم!

,

وخسران می کنیم اگر قدر حال خوبمان را ندانسته و بار دگر خود را به منجلابی که در گذشته درون آن دست و پا می زدیم باز گردانیم!

,

باید نیک بنگریم و از بذر معنویتی که در درون خود کاشته ایم و حال جوانه زده سرسختانه مراقبت کنیم، چرا که قرار است این نهال نورسیده رشد کند و ثمره ایمان دهد.

,

باید مراقبش بود و از تمام سرپیچی ها و معصیت ها هرسش کرد و به نور ایمان و اشک های نیمه شب تقویتش نمود تا از ثمره ایمان، که همان صبر ‌و رسیدن به اوج معرفت نسبت به معبود است، چشید.

,

و باید رمضان و‌حال و هوایش را به تمام لحظه هایمان سرایت دهیم تا نقطه اتصال با خالق بی همتایمان همچنان بی واسطه و دائمی متصل باشد.

,

 انتهای پیام/

,  انتهای پیام/]
آدمی یکماه تمام خود را از هر عیب پاک کرده، تهذیب نفس نموده، از رذایل اخلاقی پرهیز داده و با جسمی پاک و روحی سبک خویش را به عیدی می رساند که بوی تولدی دوباره را نوید می دهد.