فضای مجازی ابزاری برای یکسان سازی فرهنگ غربی در جهان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محسن باقری مدرس دانشگاه در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: فرهنگ واقعیت مجازی در جامعه شبکه ای، به تدریج با استفاده از همین نماد ها شبکه های سنتی جمعی را مورد آسیب قرار می دهد و روابط بهنجار پیشین را تبدیل به روابط ناهنجارمی کند و نمادهای فرهنگ مورد نظرش را به شیوه ای نرم به مخاطب انتقال می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

 

,

مدرس  دانشگاه گفت: در فضای مجازی، مخاطب پیام و یا کاربر با محتوا های نمادین کثیری مواجه می شود که دائم در حال انتقال پیام و غلبه بر ذهن مخاطب می باشند و به همین دلیل نحوه ی مواجهه با پیام های نمادین در چنین فضایی برای حفظ حریم فرهنگ خودی مهم  به نظر می رسد.

,

 

,

وی بیان داشت: شبکه های اجتماعی، اتاق های گفتگو، کلوپ ها و... همگی عاملان انتقاد نماد در جامعه ی شبکه ای به شمار می روند، نمادهای فرهنگی مورد استفاده در فضای مجازی به طور عام و شبکه های اجتماعی به طور خاص، شبکه ای گسترده از پیام ها تشکیل می دهند که ذهن مخاطب را سمت و سو می بخشند.

,

 

,

باقری تصریح کرد: فضای تعاملات معرفتی تا پیش از ظهور و گسترش روز افزون رسانه ها و فضای مجازی در اجتماعات و تعاملات و ارتباطات اجتماعی رو در رو خلاصه می شد، دانش و اطلاعات هم با شیوه ی انتقال کتبی و شفاهی گسترش می یافت.

,

 

,

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: غربی ها درصدد تولید محتوای متناسب با فرهنگ خود و تزریق آن به دنیا هستند و ترویج بی بند و باری و فساد جنسی در این فضاها بسیار رواج پیدا کرده است و اعتقادات و باورهای فرزندان در معرض خطر قرار می گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی شکاف بین نسل ها را دنبال می کنند، گفت: استفاده از فضای مجازی و تلگرام را برای کشور ما باز گذاشته اند تا با تزریق محتواهای غیرمتعارف و فرهنگ های حیوانی، فعالیت های غیر اخلاقی را توسعه دهند.

,

 

,

باقری با اشاره به اینکه هویت اسلامی ایرانی در تیررس دشمنان قرار گرفته است، بیان داشت: فضای مجازی در تلاش است که سبک زندگی ها را تغیر دهد و فشارهای زیادی بر خانواده ها تحمیل کند و هویت های ما را هدف قرار داده که با حذف این هویت به اهداف خود برسند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
غربی ها درصدد تولید محتوای متناسب با فرهنگ خود و تزریق آن به دنیا هستند و ترویج بی بند و باری و فساد جنسی در این فضاها بسیار رواج پیدا کرده است.