بعد از بندر خشک؛ راه آهن جلفا از طریق خداآفرین به آذربایجان متصل می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، محسن خادم عرب باغی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح ها و پروژه های مرکز خداآفرین، گفت: اتصال راه آهن جلفا به کشور آذربایجان از مسیر خداآفرین و ساخت پل دوستی در این محدوده، به توسعه اقتصادی استان شتاب مضاعفی می بخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان,

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه آزاد ارس، وی با اشاره به پتانسیل های کم نظیر این محدوده در حوزه گردشگری و کشاورزی بر کارآفرینی جوانان و فارغ التحصیلان مرتبط تأکید کرد و گفت: با وجود اراضی مستعد کشاورزی، مناطق گردشکری و منابع طبیعی در این منطقه، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی، سلولزی و دیگر صنایع مرتبط کشاورزی فراهم است و جوانان باید با اراده قوی در راستای کارآفرینی و خود اشتغالی گام بردارند.

,

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: رشد و رونق منطقه آزاد ارس از مسیر خداآفرین می گذرد و این منطقه نیازمند توسعه همه جانبه است.

,

عرب باغی افزود: موقعیت راهبردی و برتر محدوده خداآفرین موجب شده است که دولت و وزارت امور خارجه موضوع ایجاد این گذرگاه رسمی و مهم را در دستور کار خود قرار دهد و با جدیت به دنبال عملیاتی شدن این پروژه حیاتی در محدوده قلی بیگلو در خداآفرین هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: همه ما سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و باید با همکاری و همدلی تمام دستگاه های دولتی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: هم اکنون با راه اندازی کارخانجات و صنایع مورد نیاز کشور و تحقق کامل اهداف اقتصاد مقاومتی در جلفا، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کشور را از واردات برخی کالاها بی نیاز کرده ایم و این رویه باید در خداآفرین نیز اجرایی شود.

,

تبدیل چهار زون منفصل فعلی به یک منطقه متصل و واحد در نوار مرزی از جلفا تا اصلاندوز

,

نماینده مردم شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، با انتقاد از منفصل بودن زون های منطقه آزاد ارس، توسعه محدوده این سازمان و تبدیل چهار زون منفصل فعلی به یک منطقه متصل و واحد در نوار مرزی از جلفا تا اصلاندوز را خواستار شد.

,

قلی الله قلی زاده ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط منطقه آزاد ارس در محدوده خداآفرین، عنوان کرد: با در اولویت قرار دادن بهسازی راه روستاهای دینور و دیش گدیک و ساخت پل ارتباطی روستای دار آغزی می توانیم به مسیر توسعه همه جانبه خداآفرین را هموارتر کنیم.

,

تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای این مرکز

,

جعفر ملکی، قائم مقام مدیر عامل منطقه آزاد ارس و مدیر مرکز خداآفرین نیز در این مراسم از تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای این مرکز خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا همانند سال گذشته با اجرای به موقع پروژه ها تمام مبلغ اعتبارات مصوب جذب شود.

,

امینیان، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این مراسم با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری و کشاورزی این شهرستان، توزیع مناسب و عادلانه منابع مالی و سرمایه گذاری، بین زون ها را از مدیر عامل منطقه آزاد ارس خواستار شد.

,

گفتنی است، طرح های عمرانی، خدماتی، تولیدی و اشتغال زایی در مرکز خداآفرین با مجموع اعتبار 58 میلیارد ریال در مرکز خداآفرین سازمان منطقه آزاد ارس طی مراسمی افتتاح و کلنگ زنی شد.

,

حضور در زون منفصل ۴ منطقه آزاد ارس (محدوده قلی بیگلو) و دیدار با مردم این محدوده، بازدید از فرماندهی هنگ مرزی خداآفرین و کلانتری مرکزی شهر خمارلو، به اتفاق نماینده شهرستان خداآفرین در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در سفر به محدوده خداآفرین بود.

,

به گزارش آران مغان، سه طرح مهم اقتصادی یعنی ایجاد پل دوستی، بندر خشک و اتصال راه آهن به جمهوری آذربایجان در حالی از سوی نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد ارس به جد پیگیری و در حال عملیاتی شدن است که از سویی همه این طرح های اقتصادی بارها از زبان نمایندگان استان اردبیل و همچنین استاندار اردبیل مبنی بر ایجاد بندر خشک، اتصال خط ریلی از اصلاندوز به آذربایجان و همچنین الحاق به منطقه آزاد ارس در استان اردبیل نام برده شده است.

, آران مغان,

به نظر می رسد حرف در عمل یا به عبارتی زور نمایندگان و مسوولان آذربایجان شرقی برای ایجاد بندر خشک، پل دوستی و ایجاد راه آهن برای ارتباط با جمهوری آذربایجان به مراتب بیشتر از نمایندگان و مسوولان اردبیلی است و این طرحها در حالی یکی پس از دیگری رنگ واقعیت به خود می گیرند که در این میان، این نمایندگان و مسوولان استان اردبیل هستند که حرفشان در حد یک شعار باقی مانده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اتصال راه آهن جلفا به کشور آذربایجان از مسیر خداآفرین و ساخت پل دوستی در این محدوده، به توسعه اقتصادی استان شتاب مضاعفی می بخشد.