دستاورد یکماه روزه داری، آغاز زندگی معنوی در عید فطر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ حجت الاسلام والمسلمین "ابوالفضل عامری" امروز در جمع خبرنگاران استان با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر عید اولیاء الله و روزه داران است؛ روزه داران گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و در این روز فرا خوانده می شوند تا جوایز و هدایا را دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کلاس بیست؛ ,

وی افزود: عید فطر یکی از اعیاد مهم مسلمانان به شمار می رود که یکی از بزرگترین جشن های مسلمانان دراین برگزار می شود.

,

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به  فضیلت عید سعید فطر، تصریح کرد: عید، روزی است که خداوند برای جوایز رحمانی و انعام رحیمی خود از میان روزها برگزید، روزی که بندگان بعد از یک ماه اعتراف به بندگی و طلب آمرزش و عرض نیاز و تمنا، فراتر از ظن و گمانشان اعطا می کند.

,

عامری بیان کرد: مردم در این روز نمازعید برگزار کرده و به پاس توفیق روزه داری ماه مبارک رمضان بر درگاه خداوند شکر می گذارند و در سراسر بلاد مسلمین جشن و شادی برقرار است.

,

وی با بیان اینکه عید فطر، روز جشن همه مسلمانان، بخصوص روزه دارانی است که بخوبی به وظیفه الهی و بندگی خود عمل کرده و باید منتظر دریافت پاداش باشند، تصریح کرد: صحنه نماز عید فطر و حضور در مساجد، یادآور صحنه قیامت و حضور در پیشگاه عدل الهی و دریافت پاداش بهشت است.

,

این کارشناس فرهنگی مذهبی افزود: نماز عید فطر، با معنویت خاصی که دارد، دل ها را متوجه خدا می کند، حالت توبه و استغفار در دل ها ایجاد می سازد و مستحب است که انسان، پیش از نماز عید، غسل کند، دعاهای خاصی را بخواند و درفضای باز و در زیر آسمان به نماز بایستد.

,

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: زمانی که صبح روز عید فطر فرا می رسد منادی «از آسمان» ندا می کند، صبح زود به دنبال گرفتن جوایزتان باشید.

,

عامری افزود: اکنون پس از یک ماه مهمانی خدا، وارد عید اولیاء الله می شویم، دستاوردها و رهاوردهایی از این سفر معنوی روبه رو خواهیم شد که حفظ آنها، برای شروع دوباره زندگی معنوی، بسیار ارزشمند بوده است و فراموشی آنها بستر سقوط را برایمان به ارمغان می آورد.

,

این مقام مسئول صله رحم را یکی از برنامه های مهم در ایام عید فطر اعلام کرد و گفت: دین مبین اسلام سفارش زیادی بر صله رحم و ارتباط با خویشان دارد و شدیدا با قطع رابطه با اقوام مخالفت کرده است، خداوند برای کسانی که صله رحم می کنند پاداش فراوانی قرار داده است.

,

وی با اشاره به زکات فطره، خازرنشان کرد: کسی که موقع غروب یعنی قبل از غروب شب عید فطر گرچه چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع که تقریبا 3 کیلوگرم است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها بمستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.

,

عامری ادامه داد: اگر زکات فطره را به یکی از هشت مصرفی که سابقا برای زکات مال گفته شد برسانند کافی است.

,

وی یادآورشد: انسان باید زکات فطره را به قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و موقعیکه آن را می دهد، نیت دادن فطره کند.

,

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان در خاتمه، اذعان کرد: یاد و ذکر خدا، قرائت روزانه قرآن، نماز اول وقت، روزه داری، یاد فقرا، یاد مرگ، دوری از گناه و آلودگی های روحی و روانی، توسل به اهل بیت(ع)، دوری از پرخوری، حفظ حرمت ها، هم نشینی با خوبان، دوری از شب نشینی های بیهوده و مملو از لهو و لعب، دوری از غیبت، دوری از دروغ گویی، انتظار اوقات نماز و .... از  دستاوردهایی این ماه با عظمت است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان گفت: اکنون پس از یک ماه مهمانی خدا، وارد عید اولیاء الله می شویم، دستاوردها و رهاوردهایی از این سفر معنوی روبه رو خواهیم شد که حفظ آنها، برای شروع دوباره زندگی معنوی، بسیار ارزشمنداست.