ثبت رکورد امدادخواهی موتورسواران ۱۸ تا ۲۴ ساله مبارکه ای از اورژانس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت؛ رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در گفتگو با صدای سلامت گفت: فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و 705 ماموریت شامل 462 ماموریت تصادفی و یک هزار و 243 ماموریت غیرتصادفی را انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

علیرضا قاسمی با بیان این که از مجموع حوادث رانندگی رخ داده در این مدت، 342 مورد در نقاط جاده‌ای و 120 مورد در نقاط شهری بوده است، افزود: متاسفانه موتور سواران 18 تا 24 ساله، بیشترین موارد حوادث تصادفی در شهرستان مبارکه بودند.
وی ادامه داد: فصل بهار امسال، بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی با 217 مورد مربوط به بیماران قلبی، 130 مورد مصدومان حوادث، 109 مورد بیماران تنفسی، 87 مورد مسمومیت و 74 مورد سقوط بوده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در این مدت، در مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی 913 نفر به بیمارستان منتقل و 177 نفر توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند؛ از مجموع ماموریت‌های تصادفی نیز، 409 مورد منجر به بستری و 27 مورد به صورت سرپایی درمان شدند.
این مسئول اظهار کرد: در سه ماهه امسال، 9 مورد احیای موفق و 10 ماموریت کمک به مادر باردار در زایمان نوزاد، به نام تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان به ثبت رسید.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان یادآور شد: در این مدت، تعداد 18 حادثه ویژه از جمله شش تصادف و یک مورد غرق شدگی در این شهرستان رخ داد.
گفتنی است شهرستان مبارکه با وسعتِ یک هزار و 18 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است؛ فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از پنج پایگاه، شامل سه پایگاه شهری- جاده‌ای، یک پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان 115، 7 دستگاه خودروی آمبولانس و 23 نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به شهروندان است.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
قاسمی گفت: سه ماهه نخست سال جاری، ۴۶۲ حادثه رانندگی در شهرستان مبارکه رخ داد که موتورسواران ۱۸ تا ۲۴ ساله، بیشترین موارد امدادخواهان این حوادث بودند.