آغاز برداشت انار از باغات شهرستان هیرمند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ تنوع کشت محصولات در منطقه سیستان به دلیل آب و هوا و شرایط محیطی مناسب همواره متفاوت بوده است، در این منطقه همچنین اگر شرایط جوی آب و هوا او تامین آب مورد نیاز کشاورزی اجازه بدهد انواع محصولات کشاورزی را می توان به زیر کشت برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

باغات انگور یکی از مهمترین محصلات کشاورزی در منطقه سیستان بعد از خربزه و هندوانه است که از زمین های کشاورزی سیستان برداشت می شود.

,

اما در کنار این محصولات انار یکی از میوه هایی است که باغ داران شهرستان های مختلف سیستان در فصل تابستان آن را برداشت می کنند و به مرحله فروش می رسانند.

,

شهرستان هیرمند یکی از شهرهایی است که باغداران در آن علاوه بر کشت انگور و خربزه ، به کشت انار روی آورده اند و محصولات خوبی را از این باغ ها برداشت می کنند.

,

محمد مهدی سرگلزایی یکی از باغداران روستای زمان سرگلزایی است که بیش از دوهکتار از باغات خود را به کشت انار اختصاص داده است و دو سال پیاپی محصولات بسیار متفاوتی را توانسته است از ان برداشت کند.

,

, ,

, ,

وی در این خصوص گفت: در سال گذشته بیش از دو تن میوه انار از باغات سطح روستا برداشت کرده ایم که این میزان در منطقه سیستان منحصر به فرد است.

,

وی افزود: امسال نیز فصل برداشت اغاز شده است و تصمیم داریم پس از برداشت این میوه آن را به رب تبدیل کینم.

,

سرگلزایی خاطرنشان کرد:  پیشبینی می شود که امسال نیز از سطح باغات انار این روستا بیش از دو تن انار برداشت شود، و به مرحله فروش برسد، البته اکثر محصولات به رب انار تبدیل خواهند شد.

,

وی که یکی از باغداران موفق در منطقه سیستان است خاطرنشان کرد: محصولاتی از جمله، انگور،خربزه، هندوانه و همچنین بسیاری از محصولات کشاوری از قبیل گندم،بامیه،جو از دیگر محصولات مزارع کشاورزی این روستا است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
برداشت انار از سطح دو هکتار از باغات روستای زمان سرگلزایی شهرستان هیرمند آغاز شده است.