لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزشی برای اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسن صداقتی ظهر امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد اظهار داشت: هدایت تحصیلی از سال گذشته متفاوت‌تر نسبت به قبل انجام شد به طوریکه یکسری چالش‌هایی در سطح جامعه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند

, خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند,

 

,

وی بابیان اینکه چالش‌هایی که در بحث هدایت تحصیلی به وجود آمد ناشی از عدم آگاهی مردم از سیاست‌های اجرایی این طرح بود، خاطرنشان کرد: مسیری که آموزش‌وپرورش هموار کرده و دانش‌آموزان به آن سمت سوق داده‌شده‌اند به نحوی شده که متقاضیان رشته‌های تاپ دانشگاهی زیاد شوند درصورتی‌که ظرفیت پذیرش این رشته‌ها کم است.

,

 

,

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه به ازای هر 10 نفر نیروی ماهر کار یک نیروی مهندس و مدیر لازم است، تصریح کرد: یک نیروی کار ماهر اگر دانش‌آموخته علمی آن مهارت باشد مطمئناً بازدهی بیشتری دارد.

,

 

,

وی بابیان اینکه هدایت تحصیلی برای رسیدن به طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی صورت می‌گیرد، بیان کرد: خروجی آموزش‌وپرورش در کنار یک مهارت اجتماعی باید یک مهارت شغلی باشد و باید بر اساس آمایش‌های سرزمینی نیروی ماهر به جامعه تحویل داده شود.

,

 

,

خلیل‌آباد در هدایت تحصیلی رتبه اول استان را دارد

, خلیل‌آباد در هدایت تحصیلی رتبه اول استان را دارد ,

 

,

صداقتی با اشاره اینکه خانواده‌ها در خصوص طرح هدایت تحصیلی توجیه نیستند، عنوان کرد: در این طرح 100 نمره برای دانش‌آموز در نظر گرفته‌شده که از سوابق تحصیلی، آزمون‌های رغبت سنج، سؤال از والدین، تعیین وضعیت دانش‌آموز، امتیاز معلمان و مشاوران تشکیل‌شده است و زمانی که دانش‌آموز حدنصاب یک‌رشته خاص را کسب نمی‌کند اعتراضاتی را به دنبال دارد.

,

 

,

وی هدف اصلی هدایت تحصیلی را توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی دانست و تأکید کرد: در سال گذشته مبنای هدایت تحصیلی در شهرستان خلیل‌آباد 53 درصد بود و از این نظر مقام اول استان خراسان رضوی را کسب کرد.

,

 

,

دبیر شورای آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد بابیان اینکه همزمان با تصویب آیین‌نامه هدایت تحصیلی، داشتن امکانات هنرستانی را از الزامات این آیین‌نامه بوده است، ابراز کرد: وقتی امکانات هنرستانی نباشد مطمئناً یکسری نارسایی‌هایی در مشاهدات عملی دانش‌آموز وجود خواهد داشت.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزش در شهرستان برای طرح توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، بیان کرد: در شهرهای بزرگ امکانات بسیار بیشتری وجود دارد که چنانچه سیستم دولتی حمایت نکرد مطمئناً دیگر بخش‌ها می‌توانند کار را پیش ببرند.

,

 

,

6 مدرسه تخریبی در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد

, 6 مدرسه تخریبی در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد,

 

,

صداقتی بابیان اینکه اگر اتفاقات مثبتی در بخش عمرانی آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد رخ دهد از مرز بحران عبور می‌کنیم، تصریح کرد: شش مدرسه تخریبی در سطح شهرستان وجود دارد و با رخ دادن زلزله‌های اخیر نیاز بیشتری به مقام سازی این مدارس احساس می‌شود.

,

 

,

وی همچنین با تأکید بر اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام حساس آموزشی در سطح شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: روستاهای سعدالدین و جعفرآباد به لحاظ کلاس درس کمبود دارد.

,

 

,

این مقام مسئول در ادامه گفت: سهم مردم در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی بیش از آن چیزی بوده که دولت تعهد کرده است و در خیلی از موارد تعهدات دولت را نیز انجام داده‌ایم و اگر به باقی تعهدات خود عمل کند مطمئناً مدرسه بحرانی در سطح شهرستان وجود نخواهد داشت.

,

 

,

نیازمند پالایش آمار در حوزه سوادآموزی هستیم

, نیازمند پالایش آمار در حوزه سوادآموزی هستیم,

 

,

وی با اشاره به حوزه نهضت سوادآموزی شهرستان، تأکید کرد: تعداد بی‌سوادان شهرستان خلیل‌آباد 12 نفر بودند و پیش‌بینی می‌شد که با سرشماری اخیر و خود اظهاری افراد مبنی بر وجود برخی مباحث این تعداد افزایش می‌یابد و این اتفاق اکنون رخ‌داده است.

,

 

,

صداقتی بر ضرورت پالایش آمار در حوزه سوادآموزی تأکید کرد و اظهار داشت: در این پالایش باید تمام دستگاه‌های زیر ربط و مطلع نظیر خانه‌های بهداشت، اداره ثبت‌احوال، دهیارها و شوراها نیز ما را در این زمینه کمک کنند.

,

 

,

وی بابیان اینکه باید جامعه هدف بی‌سوادی نیز از تحصیلات سوادآموزی بهره‌مند شوند، اذعان کرد: ان شاء الله با اطلاع‌رسانی دقیق و کمک تمام دستگاه‌های زی ربط بتوانیم در سال 96 جشن محو بی‌سوادی را بگیریم.

,

 

,

سال تحصیلی جدید با 9 هزار دانش‌آموز شروع می‌شود

, سال تحصیلی جدید با 9 هزار دانش‌آموز شروع می‌شود,

 

,

مدیر آموزش‌وپرورش خلیل‌آباد با اشاره به شروع ثبت‌نام مدارس در شهرستان، عنوان کرد: با اعلام نتایج تحصیلی دانش‌آموزان نیز رشد قابل‌توجهی در قبولی دانش‌آموزان حاصل‌شده است و امروز خلیل‌آباد در مرز 94 درصد قبولی قرار دارد.

,

 

,

وی بابیان اینکه ترک تحصیلی در شهرستان خلیل‌آباد مخصوصاً در بخش دختران ما را رنج می‌دهد، تأکید کرد: در پایه نهم 19 نفر و قریب 12 درصد ترک تحصیل در سیستم ثبت‌شده است که این به عوامل مختلفی بستگی دارد.

,

 

,

صداقتی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است که سال تحصیلی آینده باید با 9 هزار دانش‌آموز در خلیل‌آباد شروع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر آموزش‌و پرورش خلیل‌آباد بر لزوم فراهم بودن حداقل‌های آموزشی برای اجرای طرح توسعه متوازن رشته‌ها تاکید کرد.