بمباران شیمیایی سردشت به علت مخالفت استکبار جهانی با مردمسالاری دینی بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، “قربانعلی سعادت” روز چهارشنبه در سی امین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در مسجد جامع شهر برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی یک قرائت مترقی از اسلام است که توسط امام راحل (ره) بنیانگذاری شد و نوعی مردمسالاری دینی را گسترش داد اما چون با اصول دولت های شرق و غرب یکسان نبود صدام را علیه کشور ما تامین و تسلیح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیز آمریکا در صدد تحریک عربستان علیه کشور ما است، گفت: آنها در هر شرایطی نظام مردمسالاری دینی را تحمل نکرده و با همدستی صهیونیست ها و همراهی اعراب مسلمان در صدد تامین امنیت اسرائیل هستند تا جمهوری اسلامی را مهار و ساقط کنند.

,

وی همچنین بمباران شیمیایی سردشت را یک فاجعه انسانی توصیف کرد و افزود: کشورهایی که شعار حقوق بشر را سر می دهند و از برخی زوایای بسیار کوچک ایراد می گیرند آنها به فجایع بزرگتری همچون بمباران شیمیایی سردشت دست می زنند.

,

وی افزود: امیدواریم دولت جدید در سطح وزارات امور خارجه این فاجعه ضدبشری را بیشتر به جهانیان بشناساند و تعهدات بین المللی را در این زمینه اخذ کند.

,

وی احداث باند فرودگاه در شهر ربط را از درخواست های مطرح شده مردم این شهر دانست و گفت: با توجه به جنگل هایی که در منطقه وجود دارد و آفت جوانه خوار بلوط هم که بر آنها چیره شده احداث باند فرودگاه در این شهر مورد نیاز است تا محلول سمپاشی طراوت و زیبایی مجددی را به جنگل ها بدهد.

,

اداره کل منابع طبیعی استان هم درخواست آن را از تهران کرده است و هر چند زمین و اراده لازم برای این کار وجود دارد اما باید مطالعاتی از نظر ایمنی روی آن انجام شود.

,

تبدیل اردوگاه بزیله به اقامتگاه مسافرتی، احداث کمربندی سردشت با توجه به نبود ورودی و خروجی دوم شهر، کیله و رسمی شدن ان، احداث جاده سردشت به بوکان در سال ۹۷، گاز رسانی به حدود ۱۰۶ روستا طی سالجاری و آتی در شهرستان، مشکلات مساکن مهر، احداث مرکز جامع سلامت در شهرهای ربط میراباد و نلاس، تبدیل ربط به شهر از دیگر مطالب مطرح شده در این مراسم توسط استاندار آذربایجان غربی بود

,

انتهای پیام/

]
استاندار آذربایجان غربی علت بمباران شیمیایی سردشت را مخالفت دولت های شرقی و غربی با مردمسالاری واقعی دینی در کشورمان بیان کرد.