نظر کارشناس سیاسی در خصوص سرانجام اجرای یا عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه اترک، سند 2030 که یک سند تهیه شده توسط یونسکو است ، بیشتر برای کشورهایی است که در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی که ... هیچ برنامه ی عملیاتی نداشته و در این زمینه ها جزو کشورهای عقب مانده می باشند، آماده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه اترک،,

این سند چندین سال پیش و در زمان دولت اصلاحات مطرح می شود و ایران هم اجرای این سند را می پذیرد ولی تغییر دولت مانع اجرای این سند می شود و به خاطر عدم رسیدن به نتیجه مطلوب این سند دوباره این سند مطرح شده و مقرر می شود که کشورهایی که این سند را می پذیرند تا سال 2030 میلادی، همه ی بندهای مندرج در این سند چه آنهایی که توضیح داده شده اند و چه آنهایی که به آنها اشاره شده به مورد اجرا گذاشته و گزارش اجرای بندها به سازمانهای بین المللی ارسال کنند.

,

این سند در فروردین ماه سال 95 توسط وزیر وقت آموزش و پرورش ایران امضاء شده و در شهریورماه 95 توسط معاون اول رئیس جمهور بدون اینکه چیزی از محتوای آن به مجلس شورای اسلامی گفته شود، برای اجرای به ارگانهای مربوطه ارسال می شود.

,

تغییر برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، برنامه های مربوط به زنان و مهمتر از همه ی اینها، تغییر محتوا و برنامه های آموزش و پرورش از جمله برنامه هایی بود که به واسطه سند 2030 توسط دولت در کشور مورد اجرا قرار گرفت.

,

حذف دروس خاص مانند دروسی که با موضوع شهید و شهادت هستند، آوردن مفاهیم غیراخلاقی، درج مطالب غیرمتناسب سن در دروس آموزشی، درج تصاویر نامناسب زنان در کتب دوره ابتدایی و ... که با مخالفتهای گسترده روبرو شد، برخی از برنامه هایی بود که با آمدن این سند عامدانه وارد آموزش و پرورش شدند.

,

این امر تا جایی پیش رفت که رهبری نظام ،مستقیم و علنی به مخالفت با این سند پرداختند.فشارهای مردمی، مخالفتهای رهبری نظام و نمایندگان مجلس و حتی مراجع تقلید موجب شد که دولت جلسه بگذارد و تلویحا اشاره ای ضمنی به اجرای اسناد بالادستی کند اما در عمل هیچ اشاره ای به حذف سند 2030 نمی کند.

,

در همین راستا با کارشناس مطرح سیاسی کشوری یعنی آقای دکتر مهدی محمدی ارتباط برقرار کردیم و از ایشان در زمینه سرانجام سند 2030 و اینکه آیا دولت این سند را ملغی خواهد کرد و یا آن را ادامه خواهد داد، پرسیدیم، آقای محمدی در پاسخ به سوال ما ضمن اشاره به ادامه دادن اجرای این قانون توسط دولت دوازدهم گفت: در مورد ٢٠٣٠ موضوع ادامه دارد.

,

اما به راستی چرا دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم تمام مخالفتهایی که توسط رهبری، مراجع، مردم و حتی کارشناسان مختلف تربیتی و دانشگاهی که در زمینه این سند صورت داده اند و هنوز هم ادامه می دهند، اصرار بر انجام این سند دارد؟شما خوانندگان سایت راه اترک، در این زمینه نظر دهید.

,

انتهای پیام/

]
کارشناس مسائل سیاسی کشور در خصوص اجرا یا عدم اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت، از ادامه ی اجرای آن توسط دولت خبر داد.