اینجا آتش به اختیار فرهنگی با همت مردمی گره خورده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ، مردم روستای دستجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ در یک حرکت خودجوش مردمی با هماهنگی معتمدین و روحانی محل، اعضای شورای اسلامی،دهیار و جمعی از بسیجیان انقلابی  در راستای مقابله با توزیع گسترده مواد مخدر و معضل اعتیاد دربین جوانان که یکی از مشکلات این روستا می باشد اقدام به حرکتی جهادی و تشکیل جلسات و نشست های مختلف مشاوره ای در خصوص آسیب های مواد مخدر در سطح روستا داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

نتیجه این جلسات مکرر شناسایی 14نفر از فروشندگان مواد مخدر در سطح روستا و صدور ضرب العجل فوری برای مقابله با این افراد با تهیه استشهادیه محلی و امضاء قریب به 200خانواده در این روستا جهت پایان دادن به توزیع و فروش مواد مخدر در  این روستا شده است.

,

اهالی این روستا برای جلوگیری از تنش های احتمالی نشست مشترکی با خانواده ها ی توزیع کنندگان مواد و معتادین و مصرف کنندگان مواد برگزار و خواستار همکاری همه جانبه خانواده ها برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی شده اند.

,

طبق اذعان برخی خانواده ها در این روستا فروشندگان مواد مخدر به دلیل اتحاد همه جانبه مردم علیه فروشندگان مواد،دست از فروش و توزیع  مواد مخدر کشیده اند.

,

اما نکته جالب و خداپسندانه این ماجرا به شناسایی افراد معتاد و معرفی آن ها به کمپ های ترک اعتیاد توسط خیرین روستا می باشد که تا به حال 20نفر از این معتادین به کمپ ها معرفی و بقیه نیز طی گلریزان خیرین در روزهای آینده به کمپ ها معرفی خواهند شد.

,

تنها خواسته اهالی این روستا از مسئولین به ویژه نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان کبودراهنگ مساعدت لازم درخصوص مقابله و ریشه کن کردن معضل اعتیاد در این روستا می باشد.

,

این اقدام خداپسندانه از سوی اهالی این روستا حرکتی برای ساماندهی و اصلاح وضعیت اجتماعی روستا بود که  مصداق اصلی  فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولین کشوری است که فرمودند: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید فرهنگ، مردمی شود و به مسئولین تذکر دادند که خود را از استعداد و توان غنی و جدی مردمی محروم نکنند.

,

لذا تمامی مسئولین و کسانی که دغدغه اصلاح ناهنجاریهای این چنینی در سطح جامعه را دارند باید تلاش نمایند تا فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه احیا و همگانی شود تا حرکت های انقلابی در بین مردم زنده بماند و انقلاب دچار رکود کم تحرکی از سوی برخی ادارات و مسئولین نشود.

,

انتهای پیام/

]
مردم روستای دستجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ در یک حرکت خودجوش و هماهنگ مردمی روستای خود را از مواد مخدر پاک کردند.