انتقاد همسران شهدای مدافع حرم گیلانی از وضعیت بد حجاب در جامعه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، امروزه بسیاری از جوان‌های پاک وطن در راستای حفظ حرمت عقیله بنی هاشم و حریم اهل بیت سلام الله علیها و همان زنی که در روز عاشورا چادر از سرشان می کشیدند راهی کیلومترها مسیر می‌شوند و در دفاع از حریم مطهرشان جان‌ها نثار می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

رعایت حجاب و عفاف از جمله اصولی است که همه‌ی مردان و زنان آزاده به رعایت آن اهتمام دارند اما بعضا برخی‌ها با بدحجابی‌ها که بیشترشان از روی غفلت است ارزش‌های انسانیت را زیر پا می‌گذارند و موجب رنجش خاطر مدافعان حریم حجاب می‌شوند.

,

سمیه روز افزای، همسر شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده در گفتگو با خبرنگار ۸دی حجاب را محافظی برای خود می‌داند و می‌گوید: شهید کوچک زاده نسبت به حجاب دغدغه داشت و همیشه در محجبه کردن و عفیفه نمودن جامعه تلاش می کرد.

, ۸دی,

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت بد حجاب در کشور خطاب به مسئولان می گوید: کم کاری‌های زیادی در این راستا وجود دارد که برخی از آنها مربوط به کم کاری‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف است.

,

زینت ربیعی پور، همسر شهید مدافع حرم جمال رضی نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه خدا محدوده حجاب را مشخص کرده، اظهار می‌کند: برخی از بانوان با اینکه حجاب دارند خود نمایی می‌کنند که ارزش حجاب کردن را زیر سوال می‌برند.

, ۸دی,

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بانوان بدحجاب نیاز به صحبت کردن و نصیحت دارند، معتقد است بسیاری از خانم‌ها را می‌شناسیم که تنها با صحبت کردن محجبه شده‌اند و اکنون از مدافعان حجاب و عفاف هستند.

,

همسر شهید مدافع حرم جمال رضی با اذعان به اینکه باید فرهنگ شهدا را در سیره و وصیت‌نامه‌های آنان دنبال کرد، افزود: شهدای مدافع حرم از نسل امروز جامعه هستند و باید از آنها بعنوان چراغ راه الگو گرفت.

,

زهرا ایمان پور، همسر شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده از دیگر شهدای مدافع حرم گیلانی است که نسبت به وضعیت بد حجاب جامعه انتقاد دارد.

,

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب در جامعه روز به روز در حال بدتر شدن است، می گوید: در کشورهای خارج شاهد پیشروی فرهنگ حجاب هستیم اما در جامعه اسلامی ما حجاب دچار پس روی شده است.

,

همسر شهید مدافع حرم علیزاده تأکید کرد: زنان و دختران جامعه ما نباید به امر حجاب بی‌تفاوت باشند چون علاوه بر تباهی زندگی خود نسل های آینده را نیز به تباهی می‌کشانند.

,

لیلا دانا، همسر شهید مدافع حرم حسینعلی پورابراهیمی از شهدای بسیجی مدافع حرم در گفتگو با خبرنگار ۸دی وضعیت حجاب در جامعه فعلی را مورد رضایت هیچ کس نمی داند و اظهار می کند: مادران جامعه باید به فرهنگ سازی درباره محجبه کردن و عفیغه نمودن جامعه تلاش کنند.

, ۸دی,

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید ابتدا دختران خود را عفیفه بار بیاورند، می‌گوید: بسیاری از دختران وقتی با حیا و عفیفه شدند خودشان حجاب را قبول می‌کنند و حافظ ارزش‌های آن خواهند بود.

,

همسر شهید پورابراهیمی با تاکید بر اینکه در حوزه حجاب هیچ کاری صورت نمی گیرد، معتقد است: رعایت عفاف هیچ ربطی به دین ندارد و حتی در کشورهایی که غیرمتشرع نیز عفاف را رعایت می کنند.

,

نصیبه علی پرست، همسر شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی از وضعیت بد حجاب در جامعه انتقاد می کند و معتقد است وضعیت حجاب در قم تقریبا خوب اما در گیلان نامناسب است.

, ۸دی,

وی با بیان اینکه بی حجاب کردن زنان جامعه از تلاش های دشمن است، گفت: بسیاری از زنان و دختران بدحجاب جامعه عاشق ولایت و شهدا هستند اما نیاز به اصلاح دارند.

,

همسر شهید مدافع حرم طاهرنیا با بیان اینکه جوانان در امر فرهنگ حجاب باید ورود کنند، گفت: طبق فرمایش حضرت آقا جوانان باید در موضوع حجاب و عفاف در جامعه آتش به اختیار عمل کنند.

,

علی پرست معتقد است باید وصیت نامه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان چراغ راه مردان و زنان مورد توجه قرار گیرد.

,

کلام همسران شهدای مدافع حرم همچون شهدا بیانگر این است که هیچ کدام از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه راضی نیسند و همه معتقدند که باید در این راستا اقدامات اساسی به خرج دهند.

,

رها شدن امر حجاب و عفاف در جامعه ای اسلامی ایران و توجه بیش از پیش دشمن و هدف قراردادن حیای زنان ایران باعث شده تا این فریضه انسانی به فراموشی سپرده شود و تنها با برگزاری چند همایش و گردهمایی موضوع حجاب را از سفره اسلام جمع کنند.

,

با هجمه‌های سهمگین دشمنان اسلام و هدف قراردادن غیرت در مردان ضروری است تا متولیان فرهنگی کشور کمربند غیرت خود را محکم‌تر ببندند و در احیا فریضه حجاب و عفاف در جامعه روزانه تلاش کنند.

,

امروزه بی‌حجابی لجام گسیخته همه جا را فرا گرفته و سرپوش گذاشتن به اینکه بی‌حجابی در جامعه وجود ندارد و یا با حجاب کردن زنان جامعه ربطی به دولت و نهادها ندارد اشتباه است.

,

انتهای پیام/

]
همسران شهدای مدافع حرم گیلانی از وضعیت بد حجاب در جامعه انتقاد کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.