راهکارهای مناسب جهت ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در جامعه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ساحل گمیشان ، فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است. در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساحل گمیشان,

به همین منظور و با هدف ارتقاء فرهنگ کتابخوانی جلسه انجمن کتابخانه شهرستان گمیشان در محل فرمانداری  برگزار شد.

,

برگزاری مسابقات کتابخوانی و حفظ اشعار مختومقلی در بین بزرگسالان و سالمندان و بین کودکان و نوجوانان در موقع تحصیل یکی از موصبات این جلسه بود.

,

توزیع خلاصه کتب مربوط به کودک و نوجوان در بین نوجوانان در طول سال تحصیلی و ایجاد کتابخوانی چند دقیقه ای برای اوقات انتظار مراجعین ادارات  از دیگر طرح های خوبی بود که در این جلسه تصویب شد.

,

همچنین مقرر شد  از هر اداره رابط فرهنگی به عنوان نیروی افتخاری کتابدارانتخاب شود و کتابخانه های عمومی شهرستان بسته به نوع فعالیت و نیاز ادارات با ارسال کتاب و بروشور تغذیه فرهنگی شوند.

,

برگزاری مستمر و ماهانه جشنواره های کتابخوانی در مدارس،  توزیع کتابچه های فرهنگی و نشستهای کتابخوان در اماکن ومناسبتهای فرهنگی و ... از دیگر طرح هایی خوبی بود که اعضا با برگزاری آن موافقت کردند.

,

در پایان جلسه از زحمات آقای کرنژاد و سرکار خانم عالمی تقدیر و  ناز محمد دیه جی و نوبت غیادی به عنوان اعضای جدید انجمن کتابخانه های عمومی شهرتان گمیشان جایگزین و منصوب شدند.

,

لازم به ذکر است جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان به صورت ماهانه به ریاست فرماندار شهرستان برگزار می شود.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
جلسه انجمن کتابخانه شهرستان گمیشان با موضوع ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در محل فرمانداری گمیشان تشکیل شد.