خارجی‌ها از بلاتکلیفی کمپ تیم ملی در سرعین چقدر پول به جیب می‌زنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سبلان‌ما،اردوی آماده سازی خارجی پیش فصل و نیم فصل موضوع جدیدی نیست و یک موضوع تکراری است، اما نکته قابل توجه این سفرها دراین است تیم هایی که از ایران به کشورهای خارجی می روند حتی به کشوری چون ارمنستان فقط هزینه می کنند و برآورد چنین سفری حدود 200 تا 300 میلیون تومان است این در حالی است که ایران اسلامی خود سرزمینی چهارفصل است و وقتی چراغ است چرا با شمع باید سر کرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,

وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند

, وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند, وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند,

براساس نظرات کارشناسان، در شرایط کنونی گرچه نبود امکانات کافی و زمین مناسب دلیل درستی برای سفر به خارج است اما اگر وزارت ورزش وجوانان و همچنین سازمان گردشگری به جذب سرمایه گذاران اهمیت بیشتری بدهند و اعمال معافیتها و تامین زیر ساخت ها تسریع شود نه تنها عطش رفتن تیم ها به خارج کمتر می شود بلکه در مقوله اقتصاد ورزشی و کسب درآمد از این طریق هم موفق تر خواهیم برد.

,

در این بین البته هستند تیم‌هایی که اردوهای داخلی را بر اردوی خارجی ترجیح می‌دهند و قصد ندارند با وجود مهیاتر بودن امکانات آن طرف مرز وحتی با مجوز بازی‌های تدارکاتی خوب با تیم‌های اروپایی، تن به بازی پشت پا زدن به اقتصاد داخلی را بدهند.

,

عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود

, عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود , عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود ,

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اذعان به اهمیت به این مطلب که برای بهبود تولید و اشتغال و اقتصاد کشور، لازم است تیم های ورزشی دلارها را به جای خارج در کشور خرج کنند؛ به خبرنگار سبلان‌ما، گفت: در چند هفته اخیر خبرهای خوشی ازعملیاتی شدن کمپ تیم ملی در سرعین خواهید شنید.

, سبلان‌ما,

ایوب بهتاج در خصوص آخرین وضعیت کمپ تیم ملی در سرعین، اظهار داشت: با توجه به همراهی استاندار، سازمان محیط زیست و جهاد کشارزی استان اردبیل ، کارهای اداری احداث این کمپ ورزشی توسط بخش خصوصی در مراحل پایانی و در حال اتمام است.

,

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، کمپ تیم ملی براساس آخرین استانداردهای جهانی و طی دو سال باید این به مرحله بهره برداری برسد و گرنه توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نخواهد داشت.

,

بهتاج تصریح کرد: چنانچه امروز شاهد هستیم به دلیل مجهز بودن کمپ های ورزشی ترکیه حتی تیم های اروپایی در این کشور اردو می زنند و پول های کلانی هم از این راه به اقتصاد ترکیه تزریق می شود لذا هر چه قدر کمپ تیم ملی سرعین مجهزتر و براساس استاندارد جهانی ساخته شود در مقوله اقتصاد ورزشی موفق تر خواهیم بود.

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطر نشان کرد: اگر کمپ تیم ملی سرعین زده شود انتظار می رود به صورت گسترده میزبان تیم های داخلی و خارجی در استان اردبیل باشیم که این قدمی موثر در اقتصاد استان،منطقه و کشور خواهد داشت.

,

به گفته وی سفر آماده سازی تیم های سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز به اردبیل  نهایی شده و  اردوی تیم لیگ برتری تراکتور سازی هم که قرار بود در اردبیل برگزار شود به خاطر مسائل نقل و انتقال لغو شد.

,

اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است

, اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است, اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است,

از جمله تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران که امسال سفر آماده سازی داخلی در اردبیل و سرعین را بر سفر خارجی ترجیح داد تیم سایپا بود که به گفته علی دایی سرمربی این تیم، شرایط آب و هوایی و ارتفاع و امکانات خوبی در اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مهیا است.

,

سرعین به سبب آب و هوای مناسب تابستانی و قرار گرفتن در ارتفاع1650 متری از سطح دریا ، وجود دهها چشمه آبگرم معدنی و احداث صدها هتل و اقامتگاه مناسب یکی از بهترین مناطق کشور برای بدنسازی بازیکنان تیم های ورزشی است.

,

گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!

, گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!, گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!,

ظرفیت های سرعین برای برگزاری اردوهای بدنسازی تیم های ورزشی از سال 86 و از زمانی بر سر زبانها افتاد که علی دایی بازیکن و سرمربی وقت فوتبال سایپا، سرعین را برای اردوی بدنسازی این تیم در فصل تابستان انتخاب کرد.

,

طرح کمپ تیم ملی در سرعین در سفر استانی دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هیئت دولت در استان اردبیل قرار گرفت و گرچه  مطالعات اولیه و مکان یابی برای اجرایی شدن این طرح انجام شد اما عملیاتی شدن این طرح تاکنون در حد حرف مانده است.

,

حال با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا طرح احداث کمپ تیم ملی  سرعین  با وجود تاکیدات چندین ساله همه مسئولان استانی سرانجام بعد از گذشت هشت سال عملیاتی می شود و یا  سرنوشت این طرح نیز همانند پروژه های فراموش شده ای چون راه آهن اردبیل-میانه  سرانجامی نامعلوم دارد؛ بلاتکلیفی چندین ساله ای که دلیلش هرچه که باشد هزینه های سنگینی را نه به استان اردبیل که بر دوش کشور تحمیل می کند و البته با غفلت و پشت پازدن به ظرفیت مغفول مانده احداث کمپ تیم های ورزشی در اردبیل و سرعین این خارجی ها هستند که پول های کلانی را به جیب  می زنند.

,

لذا انتظار می رود در سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، مسئولین ورزشی ، گردشگری و استانی جهت بهره برداری از مقوله اقتصاد ورزشی  بر لزوم مهیا تر کردن زیر ساخت های ورزشی از جمله ظرفیت  احداث کمپ تیم ملی در سرعین توجه ویژه داشته باشند .

,

هم اکنون اکراین، اتریش ، ترکیه و ارمنستان ایستگاه های موقت تیم های لیگ برتری  ایران شده اند.

,

انتهای پیام/

]
طرح کمپ تیم ملی در سرعین در سفر استانی دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هیئت دولت در استان اردبیل قرار گرفت و گرچه مطالعات اولیه و مکان یابی برای اجرایی شدن این طرح انجام شد اما عملیاتی شدن این طرح تاکنون در حد حرف مانده است.