برداشت حدود چهار هزار تن انگور یاقوتی از تاکستان های قصرشیرین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مراد محمودیان در گفتگو با  الوند خبر، میانگین تولید انگور یاقوتی در هر هکتار از تاکستان های این شهرستان را سه تن ذکر کرد و اظهار داشت: تولید انگور یاقوتی در فصل زراعی امسال در مقایسه با ساب ماقبل آن کاهش داشت و علت آن نیز خنکی هوا و سرما در زمان باردهی محصول است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الوند خبر,

 

,

وی اظهار کرد: شهرستان قصرشیرین یک هزار و 642 هکتار تاکستان دارد که از این میزان 442 هکتار آن غیربارور و هنور به مرحله ثمر دهی نرسیده است. 

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: امسال توسعه سطح زیرکشت انگور یاقوتی در تاکستان های قصرشیرین از 250 تا 400 هکتار در دست اقدام است. 

,

 

,

وی بیان کرد: انگور یاقوتی قصرشیرین به عنوان نخستین انگور نوبرانه کشور در بازارهای داخل و خارج از استان با قیمت هر کیلوگرم 120 تا 200 هزار ریال به فروش رسید و درآمد زایی خوبی برای باغداران به همراه داشت. 

,

 

,

انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین نوع در کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود. 

,

 

,

درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه باعث ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث تاکستان در این منطقه گرمسیری از غرب استان کرمانشاه شده است.

]
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از پایاین یافتن کار برداشت انگور یاقوتی و برداشت بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن انگور از تاکستان های شهرستان خبر داد.