70درصد از زباله های تولیدی در بافق قابل بازیافت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیریت خدمات شهری شهرداری بافق در گفتگو با بافق خبر در رابطه با میزان تولید زباله در شهرستان و برنامه‌های شهرداری برای جداسازی و بازیافت زباله در منازل گفت: روزانه به میزان 20 تن زباله در بافق تولید می‌شود که حدود 70 درصد از این زباله‌ها قابل بازیافت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بافق خبر,

محمد قاسمی در مورد کارهای انجام‌شده برای بازیافت زباله در منازل عنوان کرد: شهرداری بافق از 8 سال پیش با اجرای طرحی در جهت جداسازی و بازیافت زباله‌های خشک از طریق طرح‌های تشویقی و فرهنگ‌سازی مبادرت به این کارورزیده است.

,

وی افزود: با جداسازی زباله در منازل هم ازنظر بهداشتی و هم ازنظر مالی به نفع خانواده‌ها و شهرداری است ولی متأسفانه استقبال خوبی از طرف مردم در این زمینه صورت نگرفته است.

,

مدیریت خدمات شهری شهرداری بافق در خصوص جداسازی زباله‌ها در منازل اظهار داشت: شهرداری در نظر دارد در قرارداد جدید بازیافت زباله‌ها پیمانکاری را انتخاب کند که تجربه و توانایی آموزش چهره به چهره با مردم را داشته باشد و در طرح جدید به خانواده‌هایی که در امر جداسازی زباله بیشترین همکاری را با شهرداری داشته باشند بسته‌های تشویقی هدیه داده می‌شود.

,

قاسمی در مورد وضعیت محل دفن زباله و ایجاد کارخانه بازیافت زباله  تصریح کرد: ایجاد کارخانه بازیافت زباله تنها برای بافق مقرون‌به‌صرفه نیست و در حال حاضر پیمانکاری اعلام آمادگی کرده در صورت جمع‌آوری زباله‌های بافق و بهاباد در یک مکان، کارخانه بازیافت زباله احداث کند.

,

وی در رابطه با وضعیت محل دفن زباله‌های بافق بیان داشت: پس از جداسازی زباله‌های قابل بازیافت با توجه به نبود امکانات لازم اجباراً زباله‌ها سوزانده می‌شود تا ازنظر بهداشتی و اشغال محیط‌زیست مشکلی ایجاد نشود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر خدمات شهری شهرداری بافق در رابطه با میزان تولید زباله در شهرستان از بازیافت حدود 70 درصد از این زباله‌های این شهر خبرداد.