به داد این قطب فرهنگی آزادشهر برسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیترآزاد، مدتی است که خبر دریافت پول برای پارک ماشین در محوطه بقعه متبرکه آق امام در شهرستان آزاشهر پیچیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیترآزاد,

در گفتگو با مقام آگاهی که نمی خواست نامش فاش شود، وی اظهارکرد: دریافت پول به دستور اداره اوقاف صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول در پایان سخنانش گفت: چند مدتی است که نذورات کم شده است و پاسخگوی هزینه های نگهداری این بقعه را نمی کند، فکر می کنم، این دریافت هزینه برای ورود به محوطه بقعه متبرکه آق امام، به این دلیل باشد.

,

نکته: این بقعه در بالای کوه قرار دارد و از ابندای مسیر تا محوطه امامزاده جایی برای پارک ماشین نیست.

,

لازم به ذکر است بدانید، این مکان جزء محدود اماکن تفریحی-زیارتی شهرستان آزادشهر می باشد که زئران و مجاوران زیادی به آن رجوع می کنند. بسیاری از مسافرانی که از شهرستان آزادشهر می گذرند به دلیل جایگاه خوب این امام زاده و امنیت آن، محوطه امامزاده را برای استراحت انتخاب می کنند و این موضوع فرصت بی نظیری را برای کارهای فرهنگی ایجاد می کند.

,

یکی از منتقدان فرهنگی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص دریافت این پولها خاطرنشان کرد: بخاطر دارم، چند سال پیش در سفر به نیشابور و بازدید از مقبره خیام که جزء اماکن باستانی ایران است، برای ورود به محوطه پول پرداخت کردیم، با خودمان گفتیم این مکان تاریخی است و برای نگهداری آن پول دریافت می کنند و این طبیعی است.

,

وی ادامه داد: بعد از بازدید از مقبره خیام، برای زیارت امام زادگان محمد محروق و ابراهیم بن احمد بن امام موسی (ع) که در همین محوطه بود رفتیم و با کمال تعجب دیدیم برای ورود به صحن امام زاده پول دریافت می کنند، پول را پرداخت کردیم و چند ساعتی در آنجا به نماز و خواندن قرآن و دعا پرداختیم، نکته قابل توجه این بود که افراد زیادی برای بازدید از مقبره خیام آمده بودند، اما کسی برای زیارت نیامد.

,

این منتقد فرهنگی در پایان سخنانش افزود: از چند خانواده سوال کردم که آیا از وجود امام زادگان در این محوطه خبر دارید، آنها گفتند بله، گفتم به زیارت رفته اید، گفتند خیر، پرسیدم علت خاصی دارد، گفتند: برای اینکه ورودی دریافت می کنند. بله مردم ما حاضرند نذر کنند و در ضریح امام زادگان پول بریزند، اما برای ورود به امام زاده پول نمی دهند و این موضوع باعث غربت دو چندان این امامزادگان شهید خواهد شد. از مردم و مسئولین درخواست دارم به داد این قطب فرهنگی آزادشهر برسید.

,

یکی از مسئولین قبلی اداره ارشاد آزادشهر که هنوز در این نهاد مشغول به کار است در گفتگو با خبرنگار ما از تخصیص ندادن بودجه فرهنگی به این اداره گفت و اظهار کرد: دولت ها به بهانه کمبود بودجه، بودجه ای به این ادارات در شهرستانها تخصیص نمی دهند و از ما گزارش عملکرد نیز می خواهند.

,

وی در پایان ادامه داد: ما با کمک مردم و ادارات دیگر مراسماتی برگزار می کنیم و گزارش عملکرد می فرستیم. اما اگر یکی از اهداف اداره ارشاد ، مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمن است باید بگویم؛ بدون صرف هزینه برای تولید محتوا ، برگزاری کلاسها ، همایشها و کارهای تبلیغی ، این اداره بدون سلاح مانده و قابلیت دفاعی هم ندارد، چه برسد به اینکه جنگ کند و حمله ای هم داشته باشد .

,

حال سوال تیترآزاد از مسئولین کشور این است: آیا هر کجا کمبود بودجه بود، باید از بودجه فرهنگی کم کنیم ؟

,

امام خامنه ای در بیانات خود فرموده اند: امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند. این سخن ایشان دستور به دولتها و فعالان فرهنگی برای تقویت جایگاه امازادگان و بهره برداری فرهنگی مناسب در جنگ نرم از ظرفیت این بقاع متبرکه است.

,

آیا دریافت پول در تقویت جایگاه امام زادگان و رجوع بیشتر مردم به این بقاع متبرکه کمک می کند یا نتیجه عکس دارد ؟

,

سوال دیگر ما از دولتمردان جمهوری اسلامی این است که آیا با رسیدن فصل مسافرتهای تفریحی مردم، با وجود درآمد کم اکثر هموطنان، باید بر هزینه های آنها افزود؟

,

انتهای پیام/

]
در گفتگو با مقام آگاهی که نمی خواست نامش فاش شود، وی اظهار کرد: دریافت پول برای ورود ماشینها به محوطه بقعه متبرکه امامزادگان آق امام به دستور اداره اوقاف صورت می گیرد.