برگزاری سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل در شهرستان اشتهارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تات خبر، سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل با همراهی شهرداری شهرستان اشتهارد و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه با حضور جمع کثیری از شعرا، ادبا و فرهیختگان و عاشقان شعر و ادب در کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

در این جلسه ابتدا برنامه های آتی کانون بمناسبت یکسالگی تاسیس آن و همچنین برگزاری جشن میلاد امام رضا ( ع ) مورد بررسی قرار گرفت.

,

در ادامه استاد دکتر وحید عرب به تدریس مبحث نقد ادبی و خصوصیات نقاد پرداخت و از دیدگاه وی از جمله خصوصیات نقاد می توان به خبره بودن، عدم غرض ورزی، شفاف گوئی و علم بالای نقد کننده اشاره کرد.

,

دکتر عرب در حین تدریس خود تاکید نمود که نویسندگان و شعرا در خلق آثار خود باید از بیان مضمون های قدیمی واهمه نداشته باشند، با اصول نویسندگی آشنا بوده، نوشته هایشان دارای پیام و مفهوم باشد و در نوشتن متعهد بودن را رعایت کنند.

,

همچنین در بخش تفسیر مثنوی معنوی مولانا ، مبحث جدیدی از این کتاب پر محتوا را برای اعضا تفسیر و تشریح نمود:

,

همزبانی خویشی و پیوندی است
مرد با نامحرمان چون بندی است
ای بسا هندو و ترک همزبان
ای بسا دو ترک چون بیگانگان
پس زبان محرمی خود دیگرست
همدلی از همزبانی بهترست

,
,
,
,
,
,

سپس حسین شاه بیگ کارشناس ارشد ادبیات فارسی به معرفی شاعر قرن سیزده قاآنی پرداخته و سبک این شاعر نامدار را برای حاضرین تشریح و سپس شعر گنگیه وی را برای حاضران قرائت نمود.

,

در بخش داستان نویسی صباحی داستان نویس جوان کانون ادبی، داستان کوتاه خود را (طغیانگر) برای حضار قرائت و توضیح داد.

,

در بخش شعر خوانی نیز دوستداران شعر و ادب آقایان هادی از پیشکسوتان و علاقمندان عرصه شعر و ادب و خانم ها ساکی، مه نوری و فروتن اشعاری زیبایی را برای اعضا کانون قرائت نمودند.

,

در پایان از همه عزیزانی که کانون ادبی عماردت دل را در این مراسم همراهی نمودند تشکر و قدردانی گردید.

,

انتهای پیام/

]
سلسله جلسات کانون ادبی عمارت دل عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه با حضور جمع کثیری از شعرا، ادبا و فرهیختگان و عاشقان شعر و ادب در کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرای اشتهارد برگزار گردید.