پرداخت 545 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به باغداران خسارت‌دیده مازندرانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دلاور حیدرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: دولت برای جبران خسارت برف اخیر به باغداران تاکنون 545 میلیارد ریال پرداخت کرده است که معادل 28 درصد تسهیلات تخصیص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,

وی با بیان اینکه 7 هزار و 560 فقره تسهیلات به خسارت دیدگان پرداخت شد، ادامه داد: 193 میلیارد و 600 میلیون تومان مبلغ معرفی شده به بانک بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 300 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای خرید و امحاء 131 هزار تن پرتقال غیرقابل مصرف به مازندران اختصاص یافت که این میزان مبلغ به حساب 53 هزار و 191 باغدار خسارت دیده واریز شد و 500 میلیارد ریال برای خرید توافقی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تعهد شده است.

حیدرپور افزود: 233 میلیارد ریال در قالب خرید تضمینی پرتقال به میزان 42 هزار و 690 تن از سوی دولت به مازندران اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: 240 میلیارد ریال از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قالب غرامت خسارت باغداران به حساب باغداران خسارت دیده تحت پوشش واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: 200 میلیارد ریال برای خرید توافقی کیوی به میزان 13 هزار و731 تن تخصیص داده شد که به حساب باغداران خسارت دیده واریز شد.

حیدرپور ادامه داد: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود 10 درصد از سوی بانک کشاورزی به باغداران خسارت دیده و سورتینگ‌داران و سایر فعالیت‌های کشاورزی در مازندران اختصاص داده شد که تاکنون 545 میلیارد ریال به حساب 7 هزار و 560 باغدار خسارت دیده واریز شد که روند پرداخت ادامه دارد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به خسارت سرما به باغات در مازندران که در سال‌های 86، 92 و 95 شاهد بودیم، بیشترین و سریع‌ترین حمایت دولت از باغداران خسارت دیده در سال 95 بوده است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت 545 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به باغداران خسارت دیده استان خبر داد.