پیاده روی 70کیلومتری هیئت کوهنوردی کهدوئیه در سوگ امام جعفر صادق(ع)
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح تفت؛ صبح امروز همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب تشیّع امام جعفر صادق(ع)، مراسم معنوی کوهنوردی و پیاده روی هیئت کوهنوردی سید الشهدا(ع) روستای کهدوییه و هیئت محبان کهدوئیه با حضور خودجوش جوانان مسجد با برپایی نماز صبح در قدمگاه اسلامیه تفت آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

مهدی کهدویی یکی از مؤسسین این هیئت کوهنوردی و شرکت کننده در مراسم معنوی پیاده روی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار حرکت کوهنوردی و پیاده روی همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)آغاز شد و شرکت کنندگان در این پیاده روی با حمل پرچم سوگواری با حضور در روستاهای در طول مسیر از جمله سعید آباد، بیداخوید و بنادکوک به سوگواری و عزاداری نیز پرداختند.

,

وی افزود: این پیاده روی به مدت 36 ساعت و طی سه روز از اسلامیه تفت تا بنادکوک طول می کشد که امروز نماز ظهر را در امامزاده سید اسماعیل سعید آباد و سپس نماز مغرب و عشای امشب را در بقعه شیخ علی بنیمان بیداخوید برپا می کنیم  و فردا صبح در امامزاده علی بن عبدالله(ع)بنادکوک عزاداری خواهیم کرد.

,

این کوهنورد تفتی، زمان پایان این حرکت معنوی را فردا ظهر جمعه 30 تیرماه با رسیدن به مقصد روستای کهدوئیه، گلزار شهدای روستا  و عزاداری در خیمه عزای امام ششم شیعیان اعلام کرد.

,

آقای کهدویی، تعداد شرکت کنندگان را در آغاز حرکت امروز 30 نفر عنوان کرد و افزود: در طول مسیر و روستاهای اطراف به 40 تا 50 نفر افزایش می یابد.

,

وی از دیگر برنامه های این هیئت کوهنوردی  را پیاده روی سال گذشته به مناسبت دهه کرامت از کهدوئیه تا قدمگاه دهشیر با هدف ارتقای سلامتی اعضای هیئت و تشویق مردم به ورزش و برخی دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی همراه با پیاده روی برشمرد.

,


انتهای پیام/
 

,
,
]
اعضای هیئت کوهنوردی سید الشهدای کهدوئیه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیاده روی معنوی از قدمگاه اسلامیه تفت به سمت گلزار شهدای را کهدوییه آغاز کردند.