افزایش کشف مخدر «گل» در ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سردار مسعود زاهدیان درباره آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درمورد مخدر گل گفت:‌ تغییری که در الگوی مصرف مواد مخدر درحال شکل‌گیری است در حوزه مصرف مخدر گل که یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است مشاهده می‌شود و گرایش به سمت استفاده از این ماده قابل توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 وی با تاکید براینکه پلیس برای مبارزه با مخدر گل، تمامی توان خود را بکارگرفته است، گفت: اقدامات موثری از سوی پلیس در این‌ زمینه انجام شده است که نمونه آن شبکه‌هایی بود که در فضای مجازی فعال بودند و با پیگیری ما منهدم شده و ضربه‌ خوردند.

,

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه پلیس با شبکه‌های محلی و افراد و عناصری که تولیداتی در گلخانه منزل و نقاط "دور از دید" داشتند نیز برخورد کرده است، گفت:‌ شناسایی و برخورد با این شبکه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با هوشیاری دنبال می‌کنیم.

,

زاهدایان درباره نحوه برخورد پلیس نیز گفت:‌ اگر کسی در این حوزه فعالیت کند سیاست پلیس در مرحله اول پیشگیری و سپس برخورد سلبی خواهد بود و با این شیوه با آنان برخورد خواهیم کرد. همچنین برخورد با تولید خانگی این گیاه نیز جزو اولویت‌هاست و در دستورکار قرار دارد.

,

وی گفت:‌ البته کار سختی پیش روی پلیس است چرا که کشت این گیاه بعضا در نقاط کور و غیر دسترس و دید انجام می‌شود و در این حوزه نیازمند کاراطلاعاتی هستیم.

,

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه تاکنون اقدامات اطلاعاتی خوبی در این زمینه انجام شده است، درباره میزان کشفیات این مواد نیز گفت‌: در حوزه گل کشفیات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

]
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش کشفیات مخدر گل در سال جاری خبر داد.