توانبخشی به منظور فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه افراد کم توان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ پریسا زارعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: در سال 95 توانستیم برای 18 معلول تحت حمایت در قالب طرح استاد  شاگردی و سرمایه کار شغل ایجاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز؛,

زارعی در ادامه در خصوص بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) این اداره عنوان داشت: توانبخشی مبتنی بر جامعه به منظور فراهم کردن فرصتهای برابر برای همه افراد کم توان در جامعه،  دسترسی به خدمات توانبخشی، کاهش فقر در مناطق روستایی و محروم از طریق همکاری بین افراد کم توان، خانوادههای آنان، نهادها و سازمانهای دولتی و غیر  دولتی به طریق جامعه محور تشکیل شده است.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز افزود: این اداره در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه  اقدام به تشکیل 5 شورای توانبخشی در پایگاهها روستاهای سطح شهرستان کرده است.

,

وی در همین خصوص افزود: در سال 95 ضمن  شناسایی معلولین جدید و پس از تائید معلولیت در  کمیسیون پزشکی به ارائه خدمات متناسب با نیاز  معلولین پرداخته ایم.

,

زاری با اشاره به خدمات مهم این بخش خاطر نشان شد:جهت 18 نفر از معلولین تحت حمایت  به مبلغ ۵۲۵ میلیون ریال در قالب طرح استاد  شاگردی و سرمایه کار اشتغال ایجاد شده است.

,


وی در پایان بیان داشت: 97 مورد از معلولین ارجاع شده به مراکز مشاوره، ژنتیک  درمانی، توانپزشکی و... ، 344  مورد آموزش در خانواده از طریق کتابچه ، 363 توزیع وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی و 22 مورد آموزشهای پیش از دبستان به کودکان معلول از خدمات ارائه شده در این بخش می باشد.

,
,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در خصوص ایجاد اشتغال برای افراد معلول در قالب طرح استاد شاگردی و سرمایه کار گفت: برای 18 مورد از معلولین تحت حمایت در سال 95 اشتغال ایجاد شده است.