حضور دستگاه قضایی در جلسات تصمیم گیری استان نباید محدود و گزینشی باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان قزوین  در نشست مسئولان قضایی استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، بیان کرد: وجود برنامه مهم است از این رو همواره برنامه‌های استان را برای دادستان‌ها تدوین کرده ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: زمان بندی در برنامه‌های امر مهمی است؛ لازم است از دستگاه‌ها بخواهیم تا جایگاه خود را هم اکنون مشخص کنند تا بتوانند نسبت به برنامه وضعیت خود را بدانند و برای رسیدن به شاخص‌ها تلاش کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: وظایف ذاتی در مجموعه در حال اجراست ولی برای اجرای برنامه ای امور نیاز به امکانات و نیروی انسانی هستیم که متناسب برنامه ها تأمین شود. 

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان گاهی ما را به جلساتی دعوت می‌کنند که مشکلات جاری را برطرف کنند که حضور دستگاه قضایی در این جلسات باید مداوم، منظم و فراگیر باشد. 

صادقی نیارکی با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی بدون حضور مسئولان قضایی استان، تصریح کرد: حضور دستگاه قضایی در جلسات تصمیم گیری استان نباید محدود و گزینشی باشد؛ بلکه باید با حضور از اعتبارات بخش قضایی، کنترلی و نظارتی و همچنین نیم درصد استان بهره مند شویم. 

وی توضیح داد: وقتی حضور نداریم از برخی اعتبارات تخصیص یافته نمی‌توانیم دفاع کنیم، این غفلت خارج ار استانی است؛ گاهی حق سازمان‌های ما داده نمی‌شود که نوعی اجحاف در تقسیم بودجه در شورای برنامه ریزی استان می‌شود. 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: یک عضو قضایی باید از اعضای شورای برنامه ریزی استان باشد، دستگاه قضایی در کمیته‌های مختلف عضویت دارد ولی لازم است عضویت در شورای برنامه ریزی استان از طریق کشوری پیگیری شود. 

وی یادآورشد: حضور ما در شورای برنامه ریزی کمک می‌کند تا بتوانیم در تخصیص اعتبارات سازمان‌ها دفاع لازم و متناسب را ارائه کنیم و فضا را برای خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مردم فراهم کنیم.
انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به برگزاری شورای برنامه ریزی بدون حضور مسئولان قضایی استان، تصریح کرد: حضور دستگاه قضایی در جلسات تصمیم گیری استان نباید محدود و گزینشی باشد.