کتاب «پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری» نویسنده مرودشتی به چاپ رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت خبری مرودشت نا، کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری اثر مسعود احمدی جوان مرودشتی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرودشت نا,

امروزه کیفیت و جذابیت فضاهای عمومی شهری به یکی از مهمترین معیارهای توسعه یافتگی و قابلیت زندگی در شهرها بدل گردیده است. در این میان پیاده راه ها به دلیل ویژگی های خود در ایجاد تعاملات اجتماعی در عصر ارتباطات مجازی و تحریک اقتصادی نواحی پیرامونی و نیز بعنوان پهنه هایی چند عملکردی که دامنه گسترده ای از فعالیت ها را دربر می گیرند از نقش اساسی برخوردار می باشد.

,

کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری در ۹ فصل تنظیم و به شرح زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

فصل اول در خصوص مقدمه ای درباره ی نهضت پیاده مداری، در فصل دوم به بیان تعریف، مفاهیم و انواع گذرهای پیاده و در فصل سوم مزایای پیاده روی و انواع اثرات پیاده مداری بر توسعه گردشگری و اهداف ساماندهی فضاهای پیاده در شهرها، اهمیت پیاده روی در قرن ۲۱و طراحی مسیرهای پیاده گردشگری بیان می گردد.

,

فصل چهارم اصول ومبانی برنامه ریزی مسیرهای پیاده گردشگری و پیاده راه در سلسله مراتب شامل محله، ناحیه و شهر مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل پنجم در خصوص ده شاخص ساماندهی فضای حرکت پیاده شامل آرامش، امنیت، پیوستگی و ... بیان می گردد.

,

فصل ششم تاریخچه ای مختصر از مسیرهای ویژه پیاده در دنیا و ایران و فصل هفتم نظریه نظریه پردازان با تاکید بر حرکت و گسترش پیاده مداری و ... را مطرح می کند.

,

در فصل هشتم کاربرد GISدر برنامه ریزی و مکان یابی های فضای گردشگری و تحلیل شبکه در فضای جغرافیایی بیان شذه است.
در فصل نهم به معرفی یکی از بافت های تاریخی و فرهنگی ایران(منطقه ۸شیراز) به عنوان نمونه انتخاب تا شاخص های مطرح در فصل های پیشین مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

,
,

در کل کتاب حاضر اثر مسعود احمدی کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری است که مورد بهره برداری صاحب نظران، علاقه مندان، برنامه ریزان، طراحان شهری و نهادها و سازمان های دخیل در امر برنامه ریزی شهری قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
کتاب پیاده مداری مسیرهای گردشگری شهری اثر مسعود احمدی جوان مرودشتی منتشر شد.