کره ۱۳درصد گران شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، قیمت کره بعد از 6 ماه از افزایش رسمی این محصول دوباره در سطح خرده فروشی توسط یکی از برند های پرفروش گران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سابقه نشان داده است که این افزایش قیمت ها سریالی بوده و بعد از افزایش قیمت یک برند سایر صنایع نیز اقدام به افزایش قیمت می کنند و برخورد دستگاه های نظارتی و جریمه صنایع تاثیری در این افزایش قیمت ها نداشته است.

,

قیمت شیر پاستوریزه از اواخر اسفند ماه سال گذشته  200 تومان توسط یکی از برند های صنایع لبنی افزایش یافت و این افزایش قیمت به سایر تولید کنندگان نیر تسری یافت و سازمان حمایت در مقام عمل تا به امروز نتوانسته است اقدام ثاثیر گذاری به نفع مصرف کنندگان در این باره داشته باشد.

,

بنا براین گزارش 4 بهمن ماه سال 95 بود که روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت مصرف کننده هربسته کره 50 گرمی 15000 ریال و هر بسته 100 گرمی، 29000 ریال خواهد بود.

,

بدیهی است در صورت کاهش بیش از 10 درصد در قیمت جهانی کره متناسباٌ نسبت به محاسبه و ابلاغ قیمت جدید اقدام خواهد شد. همانطور که قبلا نیز تصریح و تاکید شده؛ قیمت های ابلاغی حداکثری است و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر است.

,

 از تمامی شهروندان گرامی درخواست  می گردد ضمن دقت در هنگام خرید در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف احتمالی موارد را به سامانه 124 گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی شود.»

,

بنابراین گزارش حداکثر قیمت این محصول در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز کماکان همان نرخ بهمن ماه سال گذشته است .

,

, ]
قیمت کره همزمان با گران فروشی لبنیات در سطح خرده فروشی افزایش یافته به طوری که قیمت هر کره ۵۰ گرمی یک برند (پرفروش و قدیمی) با ۲۰۰ تومان افزایش، از ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده است.