بهره‌مندی کودکان دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی کمیته امداد قرچک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رضا غضنفری ، سرپرست کمیته امداد قرچک در گفت‌وگو با قرچک آنلاین اظهار داشت: سوء تغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند از این‌ رو کمیته امداد توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین, قرچک آنلاین,

وی با بیان این‌که ماهیانه سبد کالا تحویل خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه می‌شود؛ گفت: خانواده‌های دارای کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند سبد غذایی خود را تهیه می‌کنند.

,

سرپرست کمیته امداد قرچک گروه هدف در طرح تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه را  افراد کمتر از شش سال عنوان کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه با حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به‌صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.

,

وی با بیان این‌که با اجرای این طرح کودکان کمتر از شش سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینهٔ تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینهٔ الگوی تغذیه مناسب، تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

,

غضنفری بیان داشت: شناسایی کودکان کمتر از شش سال دچار مشکل سوء تغذیه توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می‌شود و از آنجایی که تعداد زیادی از این کودکان با حمایت امداد نیستند سیاست‌های این نهاد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری و معرفی مددجویان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه این کودکان توسط مراکز بهداشت، اولویت دریافت خدمات سوء تغذیه با مددجویان تحت حمایت این نهاد باشد.

,

وی در پایان گفت: سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد؛ عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد.

,

انتهای پیام/ م

]
کودکان کمتر از شش سال مبتلا به سوء تغذیه با حمایت کمیته امداد قرچک از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند می‌شوند.