همایش بزرگ ورزش های زورخانه ای با حضور پدر ضرب ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پلنا؛ همایش ورزش های باستانی و زورخانه ای با حضور استاد فرامرز نجفی پدر ضرب ایران و همچنین ورزشکاران و مسئولان شهرستان فلاورجان در مصلی نماز جمعه فلاورجان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پلنا,

علاوه بر باستانی کاران شهرستان که در این مکان گرد هم جمع شده بودند جمعی از بزرگان این رشته از جمله استاد ذاکر و استاد هاشمی از سراسر استان اصفهان نیز حرکاتی همچون شنا رفتن، میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن و چرخ زدن را از خود به نمایش گذاشتند.

,

همچنین  امام جمعه شهر فلاورجان با اشاره به جایگاه ورزش باستانی و و زورخانه‌ای، در خصوص این ورزش و انجام حرکات پهلوانی که جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در گذشته بوده و نیز در خصوص فتوت و مردانگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع) به سخنرانی پرداخت.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فلاورجان جایگاه زورخانه را پس از اسلام در زنده‌کردن جنبش ملی ایران و ستیز با بیگانگان و نیز رستاخیز زبان پارسی و فرهنگ و آیین افتادگی و برادری که از عهد باستان در ایران رواج داشته‌ است را مهم دانست و گفت : خوشبختانه در ۶ ماه گذشته ۴ همایش بزرگ باستانی در شهرهای مختلف شهرستان برگزار شده است که این نشان می دهد توجه به ورزش باستانی و ورزش های زورخانه ای که ورزش اجدادی ما ایرانیان است برای همکاران بنده در اداره ورزش و جوانان و هیات باستانی از اهمیت بالایی برخودار است.

,

رحمان رئیسی در پایان از توجه و حمایت امام جمعه محترم شهر فلاورجان از ورزشکاران قدردانی کرد و افزود : در شهرستان فلاورجان واقعا مسئولان بخصوص ائمه جمعه همگام با ورزش هستند و همیشه در برنامه های مختلف ورزشی با حضور خود باعث دلگرمی و ارامش ورزشکاران بوده اند.

,

وی همچنین از تعامل با شهرداری های شهرستان در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی خبر داد و گفت : خوشبختانه شوراهای اسلامی شهر و روستاها در این مدت بعد انتخابات جلسات متعددی با بنده داشته اند و تقریبا در تمامی برنامه های ورزشی شهرستان حضور یافته اند که این نشان از علاقه این عزیزان در توجه و حمایت از ورزشکاران را دارد.
انتهای پیام / 

,
]
همایش ورزش های زورخانه ای با حضور پدر ضرب ایران و قهرمانان این رشته ورزشی در مصلای نماز جمعه فلاورجان برگزار شد.