۴۰ میلیارد ریال هزینه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم/ دولت توجه بیشتری به مقوله حمایت از فعالیت های قرآنی داشته باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت عصر روز گذشته در نخستین جلسه هماهنگی ستاد چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار داشت: افتخارآفرینی قاریان استان در رقابت های بین المللی و همچنین برگزاری مطلوب مسابقات استانی قرآن کریم در دوره های گذشته از مهم ترین دلایل انتخاب آذربایچان غربی برای میزبانی از بزرگترین رویداد قرآنی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به تشکیل ۲ ستاد معین و ستاد اجرایی برای برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری در ارومیه، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ۸ ماه قبل، با تشکیل ستاد اجرایی و برگزاری جلسات با مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با بیان اینکه هزینه برگزاری چهلمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۵۰ درصد هزینه ها از سوی سازمان اوقاف هزینه شده و مابقی هزینه ها بر عهده ستاد استانی است.
وی، از پخش مستقیم و کامل مسابقات قرآن کریم کشور از شبکه قرآن و معارف خبر داد و خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و شبکه خبر نیز این رویداد مهم قرآنی را پوشش خواهند داد.
وی، همچنین از برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری خبر داد و گفت: از فرصت برگزاری رقابت های سراسری قرآن کریم برای برگزاری کارگاه های آموزشی نیز بهره خواهیم گرفت.
جوانبخت، اولویت ستاد اجرایی مسابقات قرآن کریم را ایجاد موقوفات قرآنی اعلام و اذعان داشت: آذربایجان غربی دارای ۶ هزار موقوفه و ۳۶ هزار رقبه است که بیشتر آن ها انتفاعی و برای احداث مسجد و حسنیه وقف شده است.
وی، از نبود موقوفه قرآنی در استان انتقاد کرده و بیان داشت: از آنجایی که مؤسسات قرآنی از عدم حمایت های مالی دولت از این تشکل های مردم نهاد در مقایسه با سایر فعالیت های فرهنگی و ورزشی گله مندند، نمی توان از آنها انتظار کمک مالی برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم داشت.
وی ابرازامیدواری کرد تا برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرایط و بسترهای لازم  را برای ثبت موقوفات قرآنی در استان فراهم سازد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در پایان وقف مشارکتی را طرحی مناسب در ایجاد وقف های قرآن خواند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نیازمند ۴۰ میلیارد ریال هزینه است، گفت: نیمی از این هزینه توسط سازمان اوقاف تامین می شود و تامین نیمی از آن باید از سوی ستاد استانی باشد.