اختصاص 1میلیاردو 278میلیون تومان جهت ایجاد اشتغال در کبودراهنگ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ، سرهنگ محمود بداغی فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از همکاری و تعامل ادارات شهرستان با بسیج سازندگی در طی سالهای گذشته اظهار داشت:امیدواریم این همکاری ها جهت خدمات رسانی و محرومیت زدائی درشهرستان باقوت تمام ادامه یابد تا ان شالله بتوانیم چهره محرومیت در جامعه را کمرنگ نمائیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی در ادامه در تشریح اهداف تشکیل بسیج سازندگی افزود: خدمت رسانی ومحرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور مخصوصا روستاهای محروم ، غنی سازی اوقات فراغت جوانان بااستفاده از نیرو ونشاط جوانی در جهت سازندگی کشور ، کمک به شناسایی زمینه های اشتغال وبه دنبال آن ایجاد اشتغال از اهداف مهم تشکیل بسیج سازندگی است.

,

در ادامه این جلسه سرگرد علیرضا نوروزی گزارشی از عملکرد اردوهای جهادی و طرح هجرت در این شهرستان ارائه داد و گفت: ساخت 4باب خانه برای محرومین در 4روستا ،رنگ آمیزی و زیباسازی 8مدرسه توسط دانش آموزان بسیجی،کاشت بیش از 700نهال در6روستا،اعزام 10تیم بهداشتی درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی به روستاهای شهرستان،کمک بسیج مهندسین به کشاورزان در طرح بسیج همگام باکشاورز،مرمت و رنگ آمیزی 4مسجد(داس قلعه-نوآباد-باباخنجر-کهریز)، تقدیر از فعالان اردوهای جهادی و طلایه داران اقتصادمقاومتی،برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی در 25روستا و آموزش بیش از 1000نفر،اردوهای جهادی دانشجویان و اعزام از 6 دانشگاه به روستاها،اردوی جهادی پاسداران ناحیه کبودراهنگ و ساخت خانه برای محرومین،جمع آوری جهیزیه برای محرومین توسط بسیج خواهران،زیباسازی و دیوارنویسی در  16 روستا با استفاده ازبیانات امام خامنه ای (مدظله العالی)،نمایشگاه توانمندیها و تولیدات اقتصاد مقاومتی شهرستان،رنگ آمیزی و زیبا سازی 4مدرسه توسط دانش آموزان بسیجی(خواهران)،واکسیناسیون چهار هزار قطعه طیور در 8روستا ، اردوهای جهادی محلات برادران و ساخت خانه محرومین،هرس درختان توسط گروه جهادی ، احداث ساختمان امامزاده در روستای طراقیه بزرگ توسط بسیجیان روستا و مشارکت بسیجیان در ساخت پایگاههای مقاومت 8روستا از اقدامات بسیج سازندگی در این شهرستان بوده است.

,

وی  با اشاره به لزوم  ایجاد اشتغال برای جوانان در سطح جامعه خاطر نشان کرد:  راه اندازی 95طرح اقتصادی کوچک و زود بازده با پرداخت 1میلیارد و 278میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای 284نفر از بسیجیان عزیز گوشه ای از فعالیت های بسیج سازندگی در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال در جامعه بوده است.

,

این جلسه  مصوباتی داشت که به شرح ذیل بود:

,

1-کلیه دستگاه های اجرایی این شهرستان تعامل و همکاری لازم را در جهت اجرای برنامه های اردوهای جهادی داشته باشندو مساعدت لازم درخصوص کمک مالی ،اسکان، تامین خودرو،سوخت و سایر امکانات موردنیاز را از گروههای جهادی انجام دهند.

,

2-اداره آموزش و پرورش ، مدارس موردنیازجهت  اسکان را در اختیار گروه های جهادی قرار دهد و خودرو مورد نیاز جهت انجام اردوهای طرح هجرت 3 بسیج دانش آموزی را تامین نماید.

,

3-کمیته امداد بخشی از اعتبارات جهت ساخت بناهای عام المنفعه و خانه محرومین توسط گروه های جهادی را تامین کند.

,

4-ادارات جهادکشاورزی و فنی و حرفه ای نسبت به اعزام مربی جهت برگزاری کلاس و آموزش به متقاضیان کارآفرینی ،اشتغال و مشاغل خانگی توسط گروههای جهادی اقدام نمایند.

,

5-اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نسبت به اعزام روحانی به همراه گروههای جهادی در روستاهای محروم اقدام نماید.

,

6-مقرر گردید ادارات منابع طبیعی ومحیط زیست عرصه فعالیت اردوهای جهادی در زمینه احیا مراتع ،غرس نهال وهرس درختان و... راتامین نمایند.

,

7-بسیج سازندگی زمینه حضور وبازدید مسئولین واعضای ستاد پشتیبانی  از اردوهای جهادی رافراهم نماید.

,

8-اداره دامپزشکی اعتبار وعرصه فعالیت موردنیاز اردوهای جهادی در زمینه سمپاشی اماکن دامی وآموزش بیماریهای مشترک راتامین نماید.

,

انتهای پیام/

]
جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح هجرت با حضور مسئولین ادارات شهرستان کبودراهنگ درمحل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.