آبرسانی سیار به ۹۰ روستای اردستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح اردستان ؛ معاون فرماندار اردستان عصر امروز در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: متوسط بارندگی در جهان بین 750 تا 800 میلیمتر در سال بوده که متوسط بارندگی کشور 200 تا 250 میلیمترگزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان,

محمد تقی کیانی گفت: متوسط بارندگی در اصفهان حدود 120 میلیمتر بوده و به دلیل تفاوت اقلیمی و گستردگی پهنه استان پراگندگی بارش در سطح استان یکنواخت بنوده و با وجود بارش سالانه این میزان حد نرمال محسوب می شود.

,

وی افزود: تناسب زمانی و مکانی بارش ها، رشد روز افزون مصارف آب، عدم صرفه جویی و استفاده بی رویه آب شرب با چالش ها و معضلات جدی در زمینه تأمین آب روبرو بوده است.

,

کیانی با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش آب آشامیدنی شهری اردستان 40 هزار نفر است، تصریح کرد: جمعیت زیر پوشش آب شرب و بهداشتی از آمار 100 درصدی برخوردار است.

,

معاون فرماندار اردستان با اشاره به اینکه شهرهای اردستان، زواره و مهاباد زیر پوشش خدمات اداره آبفا قرار گرفته اند افزود: تعداد مشترکان در این زمینه پنج هزار نفر هستند.

,

وی همچنین افزود: تعداد مشترکان آب منطقه اردستان 13 هزار و 800 اشتراک و کل خطوط انتقال آب اردستان 150 کیلومتر و کل شبکه توزیع آب 195 کیلومتر است.

,

کیانی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب شهری اردستان 42 کیلومتر بوده و تعداد مخازن در دست بهره برداری از آب 18 مخزن بوده که حجم مخازن 20 هزار و 300 متر مربع گزارش شده است.

,

معاون فرماندار اردستان با توجه به بحران به وجود آمده در خصوص کمبود آب در شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد 20 روستا زیر پوشش طرح آبرسانی شهری بوده و 90 روستا نیز به وسیله سیار و از طریق آب شهری آبرسانی می شوند.

,

وی همچنین به منظور جلوگیری از بحران آب راهکارهایی را که در این زمینه انجام شده تجهیز ایستگاههای شماره یک و کمکی خط انتقال آب اردستان و افزایش ظرفیت آبرسانی اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیزآماده سازی چاها و قنات منطقه به منظورمقابله با کمبود آب برای مناطق دیگرانجام شده است.

,

کیانی از راهکارهای دیگر در خصوص کم آبی، اجرای شبکه آب شیرین و نصب و استفاده از شیرهای برداشت عمومی به تعداد پنج دستگاه برای مردم را از اقدام های مهم نام برد.

,

معاون فرماندار اردستان از ساخت منبع دو هزار متر مکعبی اردستان به منظور ذخیره آب و تعادل فشار آب با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک و جاری اداره آب و فاضلاب خبرداد.

,

وی اعلام کرد:  ظرفیت آبرسانی منابع داخلی از 94 لیتر بر ثانیه به 163 لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

,

کیانی با اشاره به خشکسالی های اخیر تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز خساراتی به کشاورزان وارد شده و اردستان با بیش از پنج هزار و 893 هکتار باغ و 180 هزار هکتار در بخش زراعت از 220 حلقه چاه و 470 رشته قنات مشروب می شود.

,

معاون فرماندار اردستان همچنین گفت: در بخش آب و فاضلاب روستایی، اردستان با 106 روستای زیر پوشش رتبه دوم در کل استان را دارا است که 470 کیلومتر شبکه توزع و 25 کیلومتر خطوط انتقال آب دارد.

,

انتهای پیام/

]
معاون فرماندار اردستان با اشاره به بحران به وجود آمده در خصوص کمبود آب در این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۰ روستا زیر پوشش طرح آبرسانی شهری بوده و ۹۰ روستا نیز به صورت سیار آبرسانی می شوند.