گرمای هوا موجب افزایش چشمگیر آتش سوزی در نیشابور شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عطارنیوز، سید مهدی حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان نیشابور ظهر روز دوشنبه دوم تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: امسال 670 مورد آتش‌سوزی و حادثه منجر به عملیات نجات به سامانه 125 آتش‌نشانی نیشابور اعلام‌شده که نسبت به سال قبل 185 مورد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز, عطارنیوز,



وی افزود: از این تعداد 373 مورد عملیات خاموش کردن آتش بوده و 286 مورد نیز عملیات نجات که در سال قبل این ارقام به ترتیب 294 و 191 مورد بوده است.

,
,
,



حسینی در پاسخ به علت این آتش‌سوزی‌ها گفت: مهم‌ترین عامل، گرمای هوا بوده که موجب شده است آتش‌سوزی علف‌های هرز افزایش یابد و همچنین در بحث عملیات نجات نیز بیشترین افزایش مربوط به وجود مار بود که از 31 مورد در سال 95 به 67 مورد در سال 96 رسیده است.

,
,
,



وی ادامه داد: با این وجود در سایر آتش‌سوزی‌ها و حوادث افزایش چشمگیری نداشته‌ایم و حتی توانسته‌ایم باوجود آتش‌سوزی‌های زیاد علف‌های خشک، آمار آتش‌سوزی مزارع را با مهار به‌ موقع کاهش دهیم و در حریق کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز کاهش داشته‌ایم.

,
,
,



حسینی گفت: همچنین میزان آتش‌سوزی خودرو نیز افزایش داشته که باید رانندگان عزیز نسبت به‌قرار دادن خاموش‌کننده دستی در داخل خودرو و برطرف کردن نقص فنی سیم‌کشی و شیلنگ‌های بنزین اقدام کنند.

,
,
,



حسینی یکی از عوامل اصلی بروز حوادث و آتش‌سوزی‌ها را بی‌احتیاطی شهروندان دانست و از همشهریان خواست تا با رعایت اصول ایمنی حافظ جان و مال خود و دیگران باشند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
مدیر عامل سازمان آتش نشانی نیشابور از افزایش 30 درصدی آتش سوزی و حوادث در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.