متأسفانه قرآن کریم در میان بسیاری از افراد کارکرد تزئینی پیدا کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بوئین امروز ، حجت الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه  در دیدار با طلاب جدید حوزه علمیه خواهران این شهر به ضرورت بهره گیری و انس با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: متأسفانه قرآن کریم میان بسیاری از افراد، کارکرد تزئینی پیدا کرده و اغلب افراد از توجه به مفاهیم والای این کتاب ارزشمند غفلت می‌ورزند که باید مسئولان فرهنگی به این زنگ خطر توجه کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بوئین امروز ,

وی افزود: در قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) می‌خوانیم «یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا: پروردگارا! قوم من قرآن را کنار گذاشتند و از آن دوری جستند»، متأسفانه مردم قرآن را تنها در حد کتابی آسمانی و مقدس می‌شناسند و در نتیجه از محتوای متعالی آن ناآگاه و بی‌بهره‌اند؛ از این‌رو، مبلّغان موظف هستند در زمینه معرفی جایگاه قرآن و بازگویی اهمیت و آثار آن در زندگی بیشتر کوشیده و در این میان، رسانه‌های جمعی و به‌ویژه صدا و سیما نقش و رسالت بسیار مؤثری در این باره برعهده دارند.

,

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی، قرآن کریم ابزار هدایت برای همه مؤمنان معرفی شده است که در این میان طلاب به دلیل موقعیت اجتماعی و جایگاهی که در افکار عمومی دارند، علاوه بر توجه به وجه هدایت این کتاب آسمانی از لحاظ محتوایی نیز در تلاش هستند تا آن را به بهترین شکل درک کنند.

,

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از سلاح‌های ما در مقابله با شیطان درونی و بیرونی، خودسازی و بهره‌گیری از هدایت قرآن کریم است و این موضوع مختص به قشر خاصی نیست.

,

حجت الاسلام والمسلمین زرینه بهره گیری از عمر را نخستین درس مکتب فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و گفت: «حضرت صدیقه طاهره(س) تمام عمر کوتاه مدت خود را برای رشد، تعالی، تکامل و خدمت به مردم سپری کرد که این از بزرگ ترین درس های مکتب آن حضرت به جامعه بشریت است.

,

امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان داشت: اساسی ترین عاملی که می تواند جامعه اسلامی را متحد کند و سلیقه های مختلف را در کنار هم قرار دهد، تا در جهت پیروزی امت اسلامی حرکت کنند، خودسازی و جهاد اکبر است.

,

وی مھم ترین برنامه طلاب را خودسازی و تزکیه نفس دانست و اظهارکرد: شما متقاضیان ورود به حوزه که امروز افتخار پیدا کردید جزء سربازان امام زمان (عج) باشید، باید از ھمین الان ضمن درس خواندن مفید، خودسازی و تزکیه نفس را درخود تقویت کنید

]
استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از سلاح‌های ما در مقابله با شیطان درونی و بیرونی، خودسازی و بهره‌گیری از هدایت قرآن کریم است و این موضوع مختص به قشر خاصی نیست.