پرواز قیمت مرغ و بی تفاوتی دولت به معیشت مردم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین،قیمت مرغ بیش از چهار ماه است رنگ و روی ثبات قیمت به خود ندیده تا انجا که مردم مصرف مرغ خانوارشان را تا حد امکان محدود تر کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

صبح امروز رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و به رقم ۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

,

قیمت مرغ در مراکز عرضه مرغ کشتار روز به طور متغییر از ۸۴۰۰ تا ۸۷۰۰ می باشد.تولید کنندگان استان خوزستان علت قیمت بالای مرغ را افزایش قیمت جوجه و گرما و رطوبت بالای هوا میدانند می دانند

,

علی بدوی بازرس امور تعاونی مرغداران اهواز در گفتگو با اهوازنوین درخصوص افزایس قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ پیش از این بسیار کمتر از قیمت تمام شده بود و مرغداران همواره متضرر می شدند.

,

وی با اشاره به اینکه از بین رفتن مرغ ها به علت گرمای طاقت فرسای هوا و گرانی جوجه از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ هستند، ادامه داد: درحال حاضر قیمت جوجه بالغ بر دوهزار و ۶۰۰ تومان است.

,

بدوی با بیان اینکه قیمت خرید مرغ از مرغداران ۵هزار و ۷۰۰ تومان است، تصریح کرد: ۳۰درصد افت قیمت، هزینه کشتار، سود واسطه ها و مغازه داران همگی سبب می شود تا مرغ با کیلویی ۸هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

,

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه حمایتی از تولیدکننده ها نمی کند، یادآور شد: درحال حاضر شرایط به اندازه ای برای تولیدکننده ها سخت شده که همه به سود ناچیز راضی شده اند.

,

بازرس امور تعاونی مرغداران اهواز خاطر نشان کرد: طبق مصوبه دولت جوجه کش باید هر جوجه را هزار و ۷۰۰ تومان به مرغداران بفروشد اما دلالان به علت عدم وجود نظارت هر جوجه را دوهزار ۶۰۰ تومان می فروشند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که جهادکشاورزی استان چه اقدامی در جهت حمایت از تولیدکننده های فرآورده دامی انجام داده است، تأکید کرد: نه تنها هیچ گونه خدمات و یا بسته های حمایتی بدین منظور در نظر نگرفته بلکه بر نحوه فعالیت جوجه کش ها نیز نظارت نمی کند.

,

بدوی با انتقاد از نحوه راه اندازی بورس فروش جوجه تصریح کرد: درحال حاضر تعداد محدودی تولیدکننده وابسته به دولت امکان خرید جوجه بورسی به مبلغ هزار و ۷۰۰ تومان را دارند و این بستر برای همه تولیدکننده ها فراهم نیست ضمن آنکه کیفیت جوجه های عرضه شده در بورس بسیار پایین است.

,

بی ثباتی در بازار تنها به گوشت مرغ محدود نمی شود بلکه گرانی بیش از اندازه کالاهای پر مصرفی همچون گوشت قرمز، فرآورده های لبنی و پیاز اشک مصرف کنندگان را درآورده است.

,

به گزارش اهوازنوین: انتظار میرفت دولت یازدهم با انهمه وعده و وعید در ایام انتخابات به گرانی کالاهای اساسی و واردات آنها پایان دهد و یا دست کم برنامه ریزی مناسبی برای این بخش داشته باشد،زیرا در چهارسال اخیر مقوله تنظیم بازار در دوران دولت یازدهم، مجموعه‌ای از بی نظمی‌ها و ناهماهنگی‌ها بود.

,

امیدواریم بی تدبیری ها و عدم ثبات بازار کالاهای اساسی در دولت یازدهم در دولت دوازدهم تداوم نداشته باشد،حال باید دید حسن روحانی و یارانش چه تمهیدی برای ایجاد آرامش در بازار کالاهای اساسی خواهند اندیشید؟ آیا قیمت مرغ و کالاهای اساسی زندگی مردم همچنان رها باقی خواهد ماند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
قیمت مرغ در مراکز عرضه مرغ کشتار روز به طور متغییر از ۸۴۰۰ تا ۸۷۰۰ می باشد.تولید کنندگان استان خوزستان علت قیمت بالای مرغ را افزایش قیمت جوجه و گرما و رطوبت بالای هوا میدانند می دانند