پیاز با قیمت نجومی، اشک مردم را در آورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، پیاز یکی از سبزیجات و گیاهی دوساله است که خواص غدایی و درمانی فراوانی بوده و مصرف آن از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عفونت ها پیشگیری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

مصرف پیازکه در ارقام مختلف وجود دارد، به گفته متخصصان تغذیه، همراه با وعده غذایی به مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی کمک می‌کند و شاید به همین دلیل است که در فصل تابستان مشتریان زیادی دارد.

,

اما این روزها، این پیاز که اشک آور است، قبل از اینکه رسیدن به خانه های مردم و بدون پوست کندن و با قیمت نجومی، اشک آنها را در آورده و قیمت آن نجومی شده است.

,

هم اکنون قیمت پیاز در بازار فروش از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان در نوسان بوده و با گشتی در بازار میوه و سبزیجات در میاندوآب و پرس و جویی از قیمت پیاز، به این قیمت نجومی برای یک گیاه پی می بریم.

,

یکی از شهروندان میاندوآبی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با ابراز گلایه از افزایش نامعقول قیمت پیاز، گفت: این قیمت ها سبب شده تا پیاز حتی گران تر از برخی میوه ها مانند موز هم باشد و این به نظر من نامعقول است.

,

وی اظهار کرد: با این قیمت، جرات نمی کنم که پیاز بخرم و امیدوارم مسئولان تا هر چه زودتر برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

,

در این میان علاوه بر مصرف کننده، یک میوه و سبزی فروش در میاندوآب نیز دل پر دردی از افزایش قیمت پیاز دارد و به خبرنگار ما می گوید: برای خرید دو کیسه پیاز با هزینه ایاب و ذهاب حدود ۲۰۰ هزار تومان پول داده ام و این در حالی است که وقتی به مشتری می گویم قیمت هر کیلو ۴۵۰۰ تومان، حتی جرات نزدیک شدن به کیسه پیاز را به خود نمی دهد.

,

افزایش قیمت پیاز در بازار فروش در حالی است که بر اساس اخبار دریافتی و منتشر شده در این زمینه کشاورزان محصولات خود را بر اساس درجه و کیفیت از حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسانند ولی این محصول در بازار میوه و تره بار کشور به قیمتهای ۴ تا ۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که این نشان می دهد بار دیگر سود افزایش قیمت به جیب دلالان می رود.

,

انتظار مردم برای ورود پیاز قرمز به بازار و کاهش قیمت

,

پیاز در انواع و ارقام مختلف کشت و به فروش می رسد و هم اکنون نیز با توجه به فصل و منطقه کشت، پیاز سفید در بازار بیشتر دیده می شود.

,

برخی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه تا وقتی قیمت پیاز اینگونه باشد، تمایلی به خرید پیاز نداریم، گفتند: انتظار داریم تا در روزهای آینده و با برداشت پیاز در منطقه خودمان  و ورود پیاز قرمز به بازار، قیمت ها کاهش پیدا کند.

,

این شهروندان اظهار کرد: همه ساله در تابستان، قیمت این نوع کالای مصرفی در بازار کاهش می‌یافت ولی متاسفانه امسال برعکس شده است.

,

اما این افزایش قیمت پیاز نه تنها در میاندوآب، بلکه به نوعی در سراسر کشور نیز وجود دارد که در این رابطه مسئولان در گفت و گوهای مختلفی که داشته اند، خبر از کاهش قیمت پیاز در روزهای آینده داده اند.

,

در همین زمینه، تسنیم نوشته که عسگری مدیرکل دفتر سبزی، صیفی و محصولات جالیزی کاهش بارندگی‌ها در اواخر سال گذشته در جیرفت و جنوب کشور مانع ذخیره سازی پیاز و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازار شده است.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره­ بار نیز در این باره اعلام کرده که گرانی پیاز با ورود محصول شهرستان بناب آذربایجان تا ۱۰ روز آینده ارزان می­ شود و افزایش قیمت سیب­ زمینی هم مقطعی بوده و تا چند روز آینده این مشکل نیز حل خواهد شد.

,

لزوم حذف نقش واسطه ها از بازار

,

از سوی دیگر گفتنی است که همه ساله نبود الگوی کشت مناسب و نقش واسطه ها در افزایش قیمت محصولات کشاورزی دخیل است که در این زمینه لازم است تا با طراحی سامانه ها و اقدامات لازم ضمن ارائه الگوی کشت مناسب در نقاط مختلف، نقش واسطه ها نیز با حداقل برسد تا شاهد این نوسانات قیمت در بازار نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
این روزها، پیاز قبل از اینکه رسیدن به خانه های مردم و بدون پوست کندن و با قیمت نجومی، اشک آنها را در آورده و قیمت آن نجومی شده است.