بیشتر مزارع کشاورزی و باغی روستای وادارن به علت عدم آبرسانی خشک شده‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تارود اظهار کرد: پروژه سد وادان از حدود ۱۰ سال پیش، با انتخاب پیمانکار آغاز شد و پس از تجهیز کارگاه و اقدامات اولیه، خاکبرداری، اجرای نقشه، تسطیح زمین‌های کشاورزی و تهیه مصالح، به فعالیت خود ادامه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تارود,

وی افزود: در حال حاضر تقریباً دیواره اصلی سد در حال اتمام است، اما این پروژه حدود ۶ سال پیش متوقف و به صورت نیمه‌کاره رها شد که بنا بر گفته مسئولان، توجیه اقتصادی در آن وجود ندارد.

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان ادامه داد: بیش از ۴۰ هکتار از اراضی و باغ‌های کشاورزان و باغداران منطقه در این خصوص تخریب شد و این در حالی است که هنوز مالکان مطالبات خود را از دولت دریافت نکرده‌ و ۶۰ کشاورز و باغدار در این زمینه آسیب دیده‌اند.

,

کاظمی در خصوص میزان آب‌دهی سد خادکی وادان گفت: قبل از اجرای پروژه سد خاکی، این مکان رودخانه بود و سر منشأ آن رودخانه گرمابرود بوده است، اما با اجرای این طرح رودخانه با خشکسالی مواجه شد و چشمه‌سارهای موجود، آب مورد نیاز این بخش را تأمین می‌کند.

,

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۹ متر آب توسط این چشمه‌ها در داخل سد خاکی جمع‌آوری می‌گردد و آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه نیز به وسیله یک موتور آب تأمین می‌شود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان در خصوص ایمنی سد خاکی تأکید کرد: متأسفانه اطراف این سد خاکی هیچ ایمنی وجود ندارد، زیرا سد خاکی از محل روستا خارج است و محصور کردن آن هزینه زیادی در بر دارد که خارج از توان شورا و دهیاری است و لازم است که سازمان آب برای رفع این مشکل و ایجاد امنیت اقدام کند.

,

کاظمی تصریح کرد: روستای وادان جزء منطقه ممنوعه در خصوص احداث چاه است و لازم است که آب مورد نیاز کشاورزان و باغداران از این سد خاکی تأمین گردد که متأسفانه به دلیل عدم آب‌رسانی به مزارع، این باغ‌ها خشک شده‌اند.

,

وی با بیان این مطلب که آب شرب روستای وادان غیر قابل آشامیدن است، تصریح کرد: چاهی که قبلاً در داخل شبکه بود و آب روستا را تأمین می‌کرد، به علت غیربهداشتی بودن از شبکه خارج شده است و در حال حاضر آب منطقه از هومند تأمین می‌شود

,

رئیس شورای اسلامی روستای وادان گفت: هم‌اکنون درخواست بازسازی چاه قبلی را مطرح کردیم تا مجدداً آب چاه پس از بازسازی وارد شبکه شود و آب شرب روستا تأمین گردد؛ چرا که آب شرب روستا ترش مزه و غیر قابل آشامیدن است.

,

, , , , , ,
انتهای پیام/
]
رئیس شورای اسلامی روستای وادان با بیان اینکه نداشتن توجیه اقتصادی از نگاه مسئولان عامل نیمه‌کاره ماندن پروژه سد این روستا است، گفت: بیشتر مزارع کشاورزی و باغی روستای وادان دماوند به علت عدم آبرسانی خشک شده‌اند.