سلیمی: IT سرتیتر فعالیت های مرکز حراست وزارت علوم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، داریوش سلیمی در اولین نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست و شورای انفورماتیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال «حاکمیت داده» نامگذاری شده است، افزود: سامانه های مختلفی در مجموعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال راه اندازی هستند تا به یک جریان تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه سامانه های مختلف طراحی شده به یک بستر برای تبادل اطلاعات و دسترسی آسان تر به اطلاعات تبدیل می شود، گفت: برای یک برنامه ریزی دقیق شرط اول داشتن اطلاعات دقیق و درست است.
سلیمی تاکید کرد: یکی از مراکزی که به اطلاعات آنلاین و لحظه ای نیاز دارد و باید به آن دسترسی داشته باشد، مراکز حراست هستند.
رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه IT به عنوان سرتیتر فعالیت های مرکز حراست قرار گرفته است، تصریح کرد: ظرف سه سال گذشته بستری برای بحث IT ایجاد شده است که از لحاظ امنیت و قابلیت ها بسیار مطلوب است.
پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اهمیت فناوری اطلاعات و گسترش آن در زندگی مشهود است، گفت: در حال حاضر جایگاه حراست IT نسبت به حراست پرسنلی و اسناد پیشرو است.
وی با بیان اینکه حراست IT در سال 1391 در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد، افزود: این واحد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با واحدهای مختلف دانشگاه ارتباط تنگاتنگ دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز آپای این دانشگاه سال گذشته راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز به دستگاه های اجرایی در بحث امنیت سایبری خدمات ارائه می کند.
وی تعامل بخش IT حراست را با مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه بسیار عالی دانست و افزود: به کمک حراست فضای امنی در محیط فناوری دانشگاه ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای خبر/

]
رئیس مرکز حراست وزارت علوم در نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست در دانشگاه محقق با بیان اینکه امسال به نام «حاکمیت داده» در وزارت علوم نامگذاری شده است،گفت: سامانه های مختلفی در مجموعه فناوری وزارت علوم در حال راه اندازی هستند.