«دختران توانا» می‌توانند از همه تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان استفاده کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا عصر روز سه شنبه، در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,


تواضع بهترین ثمره علم و دانش است/ نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند

,
, تواضع بهترین ثمره علم و دانش است/ نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند, تواضع بهترین ثمره علم و دانش است/ نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این همایش با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: در تعابیر اسلامی آمده که برخی سخی هستند اما مقام کریم از سخی بالاتر است، سخی خود می خورد و به دیگران می خوراند اما کریم خود نمی خورد و فقط از خوردن دیگران لذت می برد که اهل بیت اینگونه اند.

,

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، با بیان اینکه نخبگی موهبتی از جانب خداوند است، افزود: نخبگان فکر نکنند که خود نخبه اند بلکه باید به این باور برسند که خداوند این موهبت را به آن ها عطا کرده پس باید شاکر او باشند و از این نعمت پاسداری کنند.
وی ادامه داد: شاکر بودن موجب می شود که شما افزون و بزرگ شوید و سینه انسان گشاده شود.

,
,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه گاهی اوقات انسان در یک زمینه نخبه است اما نخبگان باید سعی کنند به سایر نیازهای خود نیز بپردازند ادامه داد: نیازهای انسان به چهار دسته تقسیم می شود؛ نیازهای فیزیولوژیک که همان آب و غذا و سایر نیازهای اولیه انسانی است، نیازهای روانشناختی که از طریق محبوبیت اجتماعی تامین می شود، نیازهای عقلانی که ذهن درگیر مسئله ای است و باید برای رفع آن شبهه و مسئله به دنبال پاسخ مناسب بود و نیازهای معنوی که گاهی برخی افراد نخبه از آن غفلت می کنند.

,

حجت الاسلام ارزانی در خصوص نیازهای معنوی تشریح کرد: دانستن بیشتر باید به تواضع منتهی شود چرا که تواضع بهترین ثمره علم و دانش است.

,

وی بیان کرد: نخبگان ما در کسب مهارت های زندگی ضعیف هستند و باید سعی کنند در رفتار با پدر و مادر، با همسر و با جامعه مهارت لازم را کسب کنند.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در دنیا مهمترین مسئله دانستن اخبار و اطلاعات است اظهار کرد: نخبگان باید سعی کنند پیام رسانی را یاد بگیرند که مرحله اول آن رساندن پیام به گوش دادن ظاهری مخاطب و مرحله دوم آن رساندن پیام به روح و جان مخاطب است و برای تاثیرگذار بودن باید سعی کنند در روح افراد اثر بگذارند.

,

* ارسال 170 رزومه به دبیرخانه همایش و انتخاب 12 نفر از دختران توانا/ سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی

, * ارسال 170 رزومه به دبیرخانه همایش و انتخاب 12 نفر از دختران توانا/ سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی, * ارسال 170 رزومه به دبیرخانه همایش و انتخاب 12 نفر از دختران توانا/ سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی,

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: یکی از شعارهای اصلی ما «اتاق برای همه و همه برای نجات انسان» است و ما سعی می کنیم برنامه های خود را بر اساس این شعار تنظیم کنیم.

,

زهرا اخوان نسب، افزود: ما سعی کرده ایم استعدادهای حوزه اقتصاد و کارآفرینی را برای نجات انسان شناسایی کنیم و از این رو امسال به منظور برگزاری دومین همایش شهر فیروزه ای با دختران توانا توانستیم دختران زیادی را در این زمینه شناسایی کنیم.

,

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان به شاخص های انتخاب دختران توانا اشاره کرد و گفت: از دیدگاه اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، کارآفرینی، فرهنگی، علمی و پژوهشی این دختران مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازدهی شده اند.

,

وی اضافه کرد: سال گذشته 70 روزمه به دبیرخانه همایش ارسال شد اما امسال این تعداد به 170 رزومه رسیده است که از بین آن ها 12 نفر از دختران انتخاب شدند.

,

اخوان نسب بیان کرد: در بین این 12 نفر یک نفر از دختران اقلیت های مذهبی و یک نفر هم از دختران معلول هستند و علاوه بر این یکی دیگر از محاسن همایش ثبت جهانی شدن آن است.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر 43 درصد جمعیت جهان را دختران زیر 25 سال تشکیل می دهند و از این رو اغلب کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه سعی می کنند برنامه هایی برای آن ها داشته باشند لذا ما نیز برای آن ها برنامه ریزی کردیم.

,

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: دختران توانای شهر فیروزه ای می توانند از همه تسهیلات اتاق بازرگانی مانند مشاوره در حوزه کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

,

وی تاکید کرد: دختران توانا باید خود را باور کنند تا بتوانند تصمیم های درست بگیرند و سرنوشت خود را به بهترین نحو تغییر دهند.

,

اخوان نسب ابراز کرد: جامعه نیز باید سعی کند دختران را تقویت کند چرا که این دختران مادران فردا هستند که می توانند نسل های آینده را تقویت کنند و با وقایع روبرو شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری بر روی دختران موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

,

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های اتاق پرداخت و به نقش زنان ایرانی در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: کجای دنیا می توان خانم هایی را دید که در خرمشهر تفنگ در دست از شرافت خود دفاع کردند و کجای دنیا خانم هایی را می توان دید که در مسائل حیثیتی نظام مانند انتخابات مردان خود را برای حضور پای صندوق های رای تشویق کردند و کجای دنیا می توان خانم هایی را دید که برای حفظ نهاد خانواده هم کار می کنند، هم بچه داری می کنند، هم همسرداری می کنند و افتخار شوهرانشان هستند.

,

سید عبدالوهاب سهل آبادی، با بیان اینکه بیش از 50 درصد از دانشجویان ایرانی دختران هستند، ابراز کرد: امروزه زنان ایرانی در مشاغل سخت، تولید و محیط های کسب و کار حضور فعال دارند و به جرات می توان گفت یکی از پتانسیل های کشور ما بانوان هستند.

,

12 دختر توانای شهر فیروزه ای در این همایش تقدیر شدند.

,

انتهای پیام/ 

]
دختران توانای شهر فیروزه ای می توانند از همه تسهیلات اتاق بازرگانی اصفهان، مانند مشاوره در حوزه کسب و کار، اشتغال و کارآفرینی در بخش های گوناگون استفاده کنند.