هشدار سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان به" کودک آزاری"
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس نشست کارگروه آسیب های اجتماعی با موضوع" کودک آزاری" با حضور سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و نمایندگان سازمان های بهزیستی، دادگستری، نیرو انتظامی و جمعی از روانشناسان در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست با بیان اینکه بحث آسیب های اجتماعی در سطح کشور مهم و غیر قابل اجتناب است، گفت: گسترش دامنه آموزش خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و سوء رفتار با کودکان نیاز به مشارکت همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد فعال در استان دارد.

,

امین اله بابویی افزود: کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند بررسی دقیق اطلاعات، تحلیل و تفسیر علل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در سطح جامعه است، به طوری که برای هر کدام از این علل باید راهکار ارائه دهیم.

,

وی از ارتقاء خود آگاهی و آموزش مهارت خود مراقبتی و فرزند پروری به عنوان مهمترین راهکار های پیشگیری در جامعه یاد کرد و افزود: همه ما باید به گونه ای برای کنترل این آسیب ها در جامعه همکاری لازم را داشته باشیم.

,

بابویی با بیان اینکه باید ترس از بیان کردن مشکلات کودکان توسط خانواده ها ریشه یابی شود، اذعان کرد: پوشیده نگه داشتن مشکلات و اتفاقات ناگوار کودکان، عدم مراجعه خانواده ها به دادگاه ها و مراجع قانونی، نیازمند آگاه سازی و بحث و بررسی است، زیرا کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد در آینده دچار مشکل خواهد شد.

,

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه اشاره ای به برنامه های این معاونت در زمینه کنترل و پیشگیری از کودک آزاری داشت و تصریح کرد: تدوین برنامه جامع سلامت استان و ابلاغ این برنامه به همه دستگاه های مرتبط، اطلاع رسانی از طریق کانال های تلگرامی، معرفی یک نفر به عنوان پیام گذار جامع سلامت و عقد تفاهم نامه در جهت کنترل و پیشگیری از کودک آزاری در بین سازمان ها از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت است.

,

برپایه این گزارش؛ در این نشست اعضای کارگروه موضوعات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح نمودند و مقرر شد دبیرخانه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت" کودک آزاری" تشکیل و همچنین برنامه های آموزشی در صدا و سیمای استان با حضور روانشناسان در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم در این زمینه برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: پوشیده نگه داشتن مشکلات و اتفاقات ناگوار کودکان، عدم مراجعه خانواده ها به دادگاه ها و مراجع قانونی، نیازمند آگاه سازی و بحث و بررسی است، زیرا کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد در آینده دچار مشکل خواهد شد.