اولین جشنواره بازی های بومی، محلی خواهران بسیجی استان اصفهان در برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی پیمان صفت، در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی خواهران نواحی مقاومت بسیج استان اصفهان، روز پنجشنبه پنجم مردادماه در ورزشگاه کارگران محله افجد شهرستان فلاورجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان این که این سری از مسابقات در یک روز برگزار می شود، تصریح کرد: 24 ناحیه از مجموع 27 ناحیه سرزمینی استان تا زمان حاضر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی آن ها به دست ما رسیده است.

,

وی با بیان اینکه مسابقات در پنج رشته بومی-محلی پیگیری می شود، گفت: نواحی تیم های خود را تشکیل داده و مسابقات نیز در همان روز پیگیری خواهدشد.

,

پیمان صفت ادامه داد: از جمله رشته های این مسابقات می توان به طناب کشی، طناب زنی، دارت، هفت سنگ و دان پلان اشاره کرد.

,

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان با بیان اینکه این مسابقات تا شامگاه روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت، خاظرنشان شد: اختتامیه این سری از مسابقات از ساعت 19 روز برگزاری مسابقات تا 20 و30 برگزار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه این مسابقه ها همزمان با دهه کرامت، میلاد حضرت فاطه معصومه(س) و روز دختر برپا می شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه این سری از مسابقات برای خواهران برگزار می شود، در این ایام قرار داده شده تا با مناسبت های مرتبط با بانوان نیز همخوانی داشته باشد.

,

پیمان صفت با بیان اینکه این دوره از رقایت ها، اولین دوره مسابقات بومی محلی بسیج در سطح استان و با حضور نواحی شهرستانی است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این مسابقات، احیای فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی است.

,

به گفته وی، رویکردها در ورزش به سمت قهرمانی و برگزاری مسابقاتی با فرهنگ وارداتی در حرکت است و از ریشه های بومی و آداب و رسوم ملی و محلی ما فاصله گرفته است که امیدواریم بتوان آن ها را احیا کرد.

,

معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، با اشاره به رشته هایی که در محله های مختلف، روستاها و عشایر کشور در اقصی نقاط کشور و به ویژه اصفهان از قدیم وجود داشته است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از این بازی ها با پیشرفت تکنولوژی به فراموشی سپرده شده و ما امیدواریم این بازی ها را در عرصه های محلات زنده کنیم.

,

وی با بیان اینکه محله های قدیم دارای زمین های خاکی برای بازی و برپایی مرتب مسابقات مختلف بود، اذعان کرد: هدف ما  احیای فرهنگ بومی و بسط و گسترش آن در سطح جامعه است که تنها وارد حیطه بازی های وارداتی نشده و در زمینه بازی های بومی نیز فعالیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
معاون تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی و محلی خواهران نواحی مقاومت بسیج استان اصفهان در ورزشگاه کارگران شهرستان فلاورجان خبر داد.