پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گنجی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اراک امروز؛ اظهار کرد: این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو از جمله کمبود نیروی انسانی و اعتبار لازم در استان موفق به اتمام طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های این استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

گنجی اظهار کرد: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دامی است که به علت ماهیت خاص ژنومی و وجود سویه‌های متفاوت و بافت سنتی دامداری‌های کشور، مسیر دشواری برای جلوگیری و کنترل بیماری را پیش روی سازمان دامپزشکی قرار داده است.

,

وی ادامه داد: تعداد ۳۰۰ هزار رأس گوسفند و بز در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

,

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از پوشش ۸۵ درصدی این طرح در دام‌های سنگین خبر داد و افزود: با توجه به رایگان بودن واکسیناسیون، دامداران از طرح استقبال کرده و پوشش مناسبی علیه بیماری تب برفکی ایجاد شده است، در این طرح ۱۲۰ هزار رأس گاو و گوساله واکسینه شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور به ویژه در واحدهای پرواربندی که نقل و انتقال دام بی‌رویه باشد با امکانات و بودجه سازمان دامپزشکی امری بسیار دشوار و نیازمند کمک‌های برون‌بخشی سایر ادارات مرتبط و ارتقای سطح بودجه‌ای سازمان خواهد بود و دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی می‌توانند در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، هم به خود و هم به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی پایان فاز اول طرح مایه‌کوبی و واکسیناسیون دام‌های استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: در اجرای این طرح در دام‌های سنگین ۸۵ درصد پوشش انجام شده است.