الزام بانک‌ها به کسب گواهی رشد افراد کمتر از 18 سال، جرم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار سید محمد حسینی شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه دست اندازی و تجاوز به انفال از سوی افراد دارای ثروت و متصل به کانون های قدرت با روش های جدید و به صورت هوشمندانه در حال انجام است، اظهارداشت: مدیران شهرستان در خصوص حراست از انفال باید به صورت جدی ورود کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار,

 

,

وی با بیان اینکه برای موفقیت در مبارزه با این افراد باید راه های نفوذ را که زمینه دست اندازی به انفال را فراهم می کند را بیابیم، ادامه داد: این امر لازمه حرص و ولع مدیران در خصوص حفظ و حراست از اموال و بیت المال است.

,

 

,

رئیس دادگستری سبزوار ادامه داد: متاسفانه برخی از مدیران شهرستان به صورت چراغ خاموش در این عرصه هستند، حراست از اموال و بیت المال دارای هزینه است و مدیران شهری باید این هزینه را پرداخت کنند واگردارای این روحیه نیستند شرعا جایگاه مسئولیت در حکومت اسلامی را غصب کرده اند.

,

 

,

حسینی در ادامه با اشاره به استفاده از روش های جدید متجاوزین به بیت المال، تاکید کرد: متجاوزین امروزه پول های زیادی خرج می کنند تا بتوانند در ادارات مختلف یارگیری کرده و  روند کار خود را تسهیل کنند.

,

 

,

وی همچنین به اقدام برخی بانک ها در الزام دختران و پسران زیر 18سال برای دریافت گواهی رشد از دادگستری اشاره کرد و افزود: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که افراد به 18سال نرسیده اند ولی و قیم قانونی آنها مسئول انجام امور مالی آنها است و این اقدام بانک ها کاری خلاف قانون است.

,

 

,

رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه بانک ها حق ندارند هزینه های اضافی را به خانواده ها تحمیل کنند، بین داشت: در خصوص این اقدام بانک چندین بار تذکراتی داده شده است و هرکس که این اقدام را انجام دهد مجرم خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
رئیس دادگستری سبزوار به الزام برخی بانک ها برای کسب گواهی رشد افراد کمتر از 18 سال اشاره و آن را جرم خواند.