هدف از تشکیل شورای عالی معادن مدیریت کارآمدتر در این بخش است/ظرفیت های بالای معدنی استان کرمان می تواند زمینه ساز جذب نیروهای غیر بومی شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آرمان کرمان ؛ علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت ومعدن استان کرمان اظهار داشت : اکنون به مدت یک سال است که در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون صنایع و معدن حضور دارم و در این زمینه تجربیاتی را کسب کرده ام و تلاش دارم این تجربیات را در شکل قانون انتقال دهیم تا راه کشای کار شما عزیزان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

وی گفت : در کمیته معدن با دوستان معدنی به این فکر رسیده ایم که بایستی تمرکز زدایی کنیم و قدرت صنعت و معدن را به استان ها واگذار نمائیم .

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : دوستانی که اهل مطالعه هستند و برنامه 5 ساله ششم را مطالعه کردند شاید ماده 43 را مرور کرده باشند. این ماده با تلاش دوستان و پیشنهاد ما در کمیته معدن بود که شکل عملی به خود بگیرد و این ماده تا مرحله نهایی که تصویب شواری نگهبان بود رسید.

,

اسدی ادامه داد : خلاصه این است که شورای عالی معادن کشور قدرت را به شورای معادن استان و استاندار واگذار می کند و مسئولین استان باید به این دلیل حضور داشته باشند زیرا بخش خصوصی حق رای ندارد ولی بخش دولتی حق رای دادن دارد و با این رای می تواند برنامه ها در صنعت و معدن استان را تصویب و به اجرا بگذارد.

,

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : استان کرمان که از نظر معادن غنی است و زحمات خوبی کشیده شده ولی انتقادات زیادی بر آن وارد می باشد و در بازدید هایی که از اکثر معادن استان های کشور داشته ایم توقع ما در سطح استان بیشتر شده است .

,

وی با بیان این که نمی خواهیم زحمات دوستان را به باد انتقاد بگیریم ، تشریح کرد : ولی هنوز شفافیت لازم در معادنمان صورت نگرفته است و شوریدگی خاصی در معادن وجود دارد .

,

اسدی هدف از تشکیل شورای عالی معادن را مدیریت کارامدتر در بخش معدن دانست و گفت : استان به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای معدنی می تواند باعث برطرف شدن معضل بیکاری شود و حتی نیروهای خارج از استان را نیز جذب کند.

,

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بخش معدن کشور قدرت بیشتری از نفت دارد اما مدیریتی بهینه به کار گرفته نشده است تا کارای وبهره وری لازم را ارئه دهد .

,

وی ادامه داد : در استان باید برای بخش مالی معادن ، گردش مالی ایجاد شود و ما در بخش شورای معادن استان به شدت به دنبال آن هستیم و مطمئنا با حضور وزیر جدید راه را هموار خواهیم کرد .

,

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نزدیک به 1200 میلیارد تومان از 2000 میلیارد واریزی به خزانه مربوط به صنایع است ، گفت : اگر بخواهیم کشور را به تعبیری از حالت رکود در همه بخش ها خارج کنیم نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم زیرا امکانات سرمایه داخل کشور اجازه حرکت به بخش صنعت را نمی دهد.

,

اسدی بیان کرد : امیدواریم شرایط چنان مهیا شود که ثبات و امنیت اقتصادی داخل کشور شرایط را به سمتی ببرد که اعتماد سرمایه گذار خارجی جلب شود و در بخش های نفت ، صنعت و معدن کشور به سمت رونق و شکوفایی برود.

,

وی مشکل کشور ما در صنعت و معدن را شفاف سازی دانست  و اظهار داشت : شما باید طرح ها وبرنامه های خود را در اختیار ما قرار دهید تا با راهنمایی های شما شفافیت های لازم را در کشور ایجاد کنیم و بایستی به سمت و سویی برویم که این حرکات اتفاق بیفتد.

,

انتهای پیام/

]
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از تشکیل شورای عالی معادن مدیریت کارامدتر در بخش معدن است و استان به دلیل دارا بودن ظرفیت بالای معدنی می تواند باعث برطرف شدن معضل بیکاری شود و حتی نیروهای خارج از استان را نیز جذب کند.