انعقاد زیباترین پیوند زمینی در مکانی به غایت آسمانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روزها تقویم مملو از مناسبت های زیباست که می توان برخی اقدامات را در این روزهای زیبا انجام دهیم که یکی از مراسم های مهم که ناخداگاه هر فردی به دنبال یک مناسبت زیبا برای انجام آن می باشد خواندن خطبه عقد است؛ زوج های جوان یک روز خوش یوم و متبرک را برای خواندن خطبه عقد خود در معین می کنند تا این زندگی عاشقانه را در روزی زیبا آغاز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

این درحالی است که برخی زوج ها دوست دارند که خواندن خطبه عقد آنها در مکانی مقدس انجام بگیرد که از جمله این مکان های مقدس حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و دیگر امامزادگان می باشد.

,

اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه(س) و یا مسجد مقدس جمکران چند سالی است که ایجاد شده است و بصورت روزانه و مناسبت های ویژه مانند روز ولادت حضرت معصومه(س)، روز ولادت امام رضا(ع) و... خدمات خود را بر اساس قوانینی ساده و الزامی ارائه می دهند تا زوج های علاقمند بتوانند دراین مکان مقدس و آسمانی با الگو قرار دادن اهلبیت(ع) زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

,

زوج های جوان در دهه کرامت مهمان سفره کریمه اهلبیت(ع) هستند

, زوج های جوان در دهه کرامت مهمان سفره کریمه اهلبیت(ع) هستند,

صفر فلاحی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به برنامه پیوند آسمانی اظهار داشت:  یکی از خدماتی که در اداره خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) صورت می گیرد انجام عقد زوج های جوان در حرم مطهر می باشد.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به دهه کرامت، خاطرنشان شد: در دهه کرامت و به صورت ویژه در  روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) با افزایش ساعت حضور خادمین در اتاق عقد حرم خطبه عقد زوج های جوان انجام می شود.

,

وی بیان داشت: هدف از این برنامه حضور بیشتر زوج های جوان در اتاق عقد حرم مطهر و شروع زندگی مشترک زیر سایه بی بی سلام الله علیه می باشد.

,

فلاحی با اشاره به اینکه زوج های جوان در دهه کرامت مهمان سفره کریمه اهلبیت(ع) می باشند، گفت: طبق برنامه ریزی ظرفیت اتاق عقد در روز تقریبا 50 زوج می باشد که هماهنگی برای حضور در اتاق عقد از طریق تلفن و حضوری صورت می گیرد که با در دست داشتن مدارک مورد تایید محضر اتاق عقد در اختیار زوج ها قرار می گیرد.

,

خدمات اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه(س) در طول سال

, خدمات اتاق عقد حرم مطهر حضرت معصومه(س) در طول سال ,

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه اتاق عقد در صحن صاحب الزمان قرار دارد ، افزود: خدمات اتاق عقد در طول سال هم برقرار می باشد ولی در این ایام ساعت حضور زوج های جوانان بیشتر شده است.

,

 حجت الاسلام عباس ابراهیمی  با اشاره به اتاق عقد، اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های مذهبی کشور از دیرباز محل تجمع و کانون توجه عاشقان و مشتاقان فرهنگ و معارف والای اسلام و اهل بیت(ع) بوده است.

,

وی به تبیین ویژگی‌های سفره عقد برپا شده در این اتاق پرداخت و بیان کرد: از ویژگی‌های این سفره این است که براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی طراحی و از آیات قرآن کریم پیرامون ازدواج در آن استفاده شده است و مزین به نام مبارک ۱۴ معصوم(علیهم السلام) است و از نورپردازی و رنگ‌آمیزی بر اساس روانشناسی رنگ در آن بهره‌گیری شده است.

,

مشاور فرهنگی مسجد مقدس جمکران در خصوص شرایط ثبت نام و استفاده از این اتاق عقد هم گفت: خانواده‌هایی که علاقمند به استفاده از این فضا در مسجد مقدس جمکران هستند می‌بایست حداقل ۱۰ روز پیش از مراسم معرفی نامه‌ای از دفترخانه رسمی مبنی بر طی مراحل قانونی ثبت ازدواج را به شماره فکس ۳۷۲۵۳۴۱۸-۰۲۵ ارسال کنند تا همکاران ما مقدمات حضور و انجام مراسم را فراهم کنند.

,

از همین رو با چند زوج که برای اجرای عقد خود در این مکان مقدس حاضر شده بودند گفتگویی در خصوص حال و هوای آن انجام دادیم که به این شرح می باشد.

,

علی ملاحسینی دامادی دیگری که در انتظار خواندن خطبه عقد بود که از حال و هوایش پرسیدیم که گفت: چند سالی است افتخار خادمی زائرین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به عهده دارم، از قبل می دانستم در حرم چنین مراسمی برگزار می شود، لذا تصمیم گرفتم آغاز زندگی مشترکمان از حرم مطهر باشد.

,

وی ادامه داد:  برای جوان مسلمان ایرانی، مکان و زمان ایراد خطبه عقد موضوعیت دارد، حال چه مکانی بهتر از حرم مطهر، شاکر هستم که خدا این توفیق را داد تا پیوند زناشویی‌مان را در این مکان مقدس شروع کنم.

,

در ادامه با داماد دیگری به نام وحیدنجاتی گفتگویی انجام دادیم که گفت: خدا قسمت کرد، بتوانم پایه های زندگی ام را از حرم مطهر حضرت معصومه (س) شروع کنم، چون معتقد به کمک اهل بیت(ع) هستم، بنابراین جوانان عزیز نیز توصیه می کنم اولاً زود ازدواج کنند، بعد اگر می توانند مراسم عقد خود را در این گونه مکان ها برگزار نمایند.

,

وی افزود: زندگی سالم را در دروغ نگفتن می دانم و امیدوارم شرایط به گونه ای شود که همه بتوانند سریع ازدواج کنند.

,

همچنین حسین حیدری داماد دیگری که در مسجد مقدس جمکران برای خواندن خطبه عقد حاضر شد بود از خوشحالی خود گفت و تاکید کرد: شرایط شروع زندگی برای جوانان با این وضعیت اقتصادی در جامعه بسیار سخت است که مسئولان باید فکری برای این گونه مسائل کنند تا جوانان راحتر تن به ازدواج بدهند.

,

 

]
اتاق عقد حرم مطهرحضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با قرار گرفتن در دهه کرامت نسبت به قبل بیشتر پذیرای علاقمندان هستند و البته هدف از ایجاد اتاق عقد شروع زندگی زوج های جوان زیر سایه اهلبیت(ع) است.