کمبود نیرو، ۱۱ پاسگاه محیط زیست خراسان شمالی را تعطیل کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، جعفر علی پور افزود: 19 پاسگاه محیط بانی در این استان وجود دارد که از این تعداد فقط هشت پاسگاه فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،, جعفر علی پور , افزود: 19 پاسگاه محیط بانی در این استان وجود دارد که از این تعداد فقط هشت پاسگاه فعال است, .,

 

,

وی ادامه داد: 14.5 درصد از عرصه های این استان تحت مدیریت محیط زیست استان است این درحالیست که این مساحت فقط با حدود 50 محیط بان محافظت می شود.

, .,

 

,

به گفته علی پور اداره کل حفاظت محیط زیست استان هنوز حداقل نیازمند جذب 150 محیط بان دیگر است.

, .,

 

,

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات محیط بان ها در این استان موضوع تبدیل وضعیت آن هاست، اظهار کرد: این امر مستلزم آن است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد و آزمون استخدامی برگزار شود.

, .,

 

,

این مقام مسئول تصریح کرد: عدم تبدیل وضعیت محیط بان ها سبب شده تا نیرویی که 11 سال سابقه کار دارد با گذشت سال های متمادی از خدمت با همان وضعیت سابق فعالیت کند.

,

 

,

وی زیاد بودن شیفت کاری را از دیگر مشکلات محیط بان های این استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر هر محیط بان 18 شبانه روز سرکار است و 12 شبانه روز استراحت می کند.

, .,

 

,

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی تاکید کرد: محیط بان ها نیز شبه نظامی محسوب می شوند و دارای درجه هستند اما حق درجه دریافت نمی کنند.

, .,

 

,

وی گفت: نیروهای محیط بانی با خود سلاح حمل می کنند اما در حکم آن ها نه حق درجه و نه حق حمل سلاح اعمال شده است و باید حل این مشکل نیز مورد توجه قرار گیرد.

, .,

 

,

علی پور با بیان اینکه طی سه سال اخیر به محیط بان ها سه هزار امتیاز شرایط سختی کار داده اند، افزود: اما لازم است که سن بازنشستگی محیط بان ها از 30 سال به 25 سال کاهش یابد چراکه محیط بان ها همیشه در طبیعت هستند و تعداد زیادی از آن ها دچار بیماری هایی همچون سینوزیت، تحلیل زانو و ... شده اند و سختی کار آن ها بالاست.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: کمبود نیروی انسانی، 11 پاسگاه محیط زیست خراسان شمالی را تعطیل کرده است.