نجاری که برای مقابله با گروهک های ضد انقلاب سلاح به دست گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازپیشمرگ روح الله،شهید احمد زینتی فرزند قسیم در سال 1324 در روستای ناو از توابع شهرستان مریوان در خانواده ای کشاورز و زحمت کش دیده به جهان گشود. احمد زندگی ساده و بی آلایشش را در کنار سه برادر و دو خواهر بزرگتر از خودش آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

نبود امکانات آموزشی در روستا باعث شده بود، کودکان روستا فرصت رفتن به مدرسه و کسب مهارت خواندن و نوشتن را از دست بدهند. عدم اشتغال به تحصیل دلیلی بود برای ورود زودهنگام فرزندان خانواده های محروم به عرصه کار و تلاش.

,

طبیعت زیبا و دست نخورده منطقه اورامان جوانانی را در دل خود پرورش می داد که به خاطر نبود فرصت شغلی مجبور بودند، شهر و دیار خود را ترک و برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال راهی شهرهای بزرگ شوند، احمد نیز از جمله جوانانی بود که برای کسب روزی حلال راهی شهرهای دور و نزدیک می شد و غربت و دوری از خانواده برایش سخت و طاقت فرسا نبود.

,

سال 1346 بود که احمد سنت حسنه ازدواج را به جای آورد و با یکی از دختران زادگاهش ازدواج کرد. مدتی بعد احمد صاحب دو فرزند شد. سال 1349 بود که احمد برای انجام خدمت سربازی فراخوانده شد و احمد با داشتن همسر و دو فرزند راهی خدمت سربازی در ارتش شد.

,

احمد بعد از خدمت سربازی، نزد همسر و فرزندانش بازگشت و برای اینکه همیشه در کنار آنان باشد شغل نجاری را انتخاب کرد و شروع کرد به ساختن درب و پنجره خانه های اهالی منطقه.

,

همزمان با آغاز راهپیمایی ها و تظاهرات های مردم مسلمان ایران علیه حکومت پهلوی، مردم کردستان نیز در این قیام خونین شرکت کردند. احمد نیز به نوبه خود وارد این کارزار شد و برای اینکه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشد، شرکت در راهپیمایی های مردمی علیه حکومت پهلوی را وظیفه خود دانست.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گروهک های ضد انقلاب در منطقه، شهید احمد زینتی به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در آمد و برای دفاع از انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفت و به مصاف مزدوران استکبار جهانی رفت.

,

شهید احمد زینتی پس از سال های جهاد و رشادت در روز هفتم اردیبهشت ماه سال 1363 بر اثر حملات موشکی رژیم بعث عراق در یکی از پایگاه های مرزی شهر نوسود به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

,

از شهید احمد زینتی یک فرزند پسر و سه فرزند دختر به یادگار مانده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
شهید احمد زینتی در حالیکه به شغل نجاری اشتغال داشت، برای مقابله با جنایت گروهک های ضدانقلاب سلاح به دست گرفت و سرانجام بر اثر حملات موشکی رژیم بعث عراق در یکی از پایگاه های مرزی شهر نوسود به شهادت رسید.