واگذاری ادلب به نیروهای دولتی سوریه در مقابل پاکسازی عفرین از "پ.ی.د"
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه بر موضع جدی آنکارا در ارتباط با وضعیت منطقه عفرین در شمال سوریه تأکید کرد و گفت دولت ترکیه مصمم است تروریست ها را از آنجا بیرون براند و حملاتی را که از آنجا صورت می گیرد تلافی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

خبرها حاکی است، ترکیه و روسیه در حال مذاکره دربارۀ حملۀ نظامی ترکیه به عفرین و تصرف کامل آن هستند. ترکیه به کرملین پیشنهاد داده است در کنترل ادلب به حکومت سوریه کمک می کند و در مقابل می خواهد گروه کردی "پ.ی.د/ی.پ.گ" از عفرین خارج شود.

,

بر اساس این طرح، که گفته می شود مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه در حاشیۀ اجلاس "آسه آن" به سرگئی لاوروف همتای روسی خود پیشنهاد کرده است،  روسیه و ترکیه در یک عملیات مشترک جبهه النصره را در ادلب شکست خواهند داد و پس از آن "ی.پ.گ" توسط سایر گروه های معارض سوری نابود خواهد شد.

,

در همین راستا، بوزداغ از احتمال اقدام نظامی کشورش در سوریه خبر داد و گفت: هر حمله ای به ترکیه صورت گیرد بی درنگ پاسخ داده خواهد شد، چه از عفرین باشد چه از مناطق دیگر.

,

وی افزود: ترکیه به تحرکات گاه و بیگاه پاسخ سریع داده و از این به بعد نیز چنین خواهد کرد. ترکیه تحولات اخیر سوریه را به منظور تأمین امنیت منافع خود و تأمین صلح در منطقه، پیگیری می کند. ما در برداشتن گام های ضروری برای کشور و منطقۀ خود تعلل نخواهیم کرد.
انتهای پیام/

,
]
ترکیه به روسیه پیشنهاد کرده است در پس گرفتن ادلب از جبهه النصره به ارتش سوریه کمک کند و در مقابل بتواند با حمله به عفرین "ی.پ.گ" را از آنجا بیرون براند.