رقابت 255 نفر از متسابقین قرآن کریم استان در آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان،حجت الاسلام و المسلمین منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی در مراسم چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در طبس اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم استان در طبس برگزار می شود که تعداد 255 نفر در رشته های مفاهیم، حفظ، قرائت و سایر رشته ها حائز رتبه برتر شهرستانی شدند و به این دوره از مسابقات راه یافتند که از این تعداد 145 خواهر و 110 برادر به رقابت خواهند پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی تصریح کرد: اوقاف کمترین نقش را در برگزاری این مسابقات داشته و بیشتر مسؤولان شهرستانی در این مسابقات نقش داشته اند و با توجه به پتانسیل های شهرستان طبس تاکید ما برای برگزاری مسابقات کشوری است.

,

 

,

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: برای کسی که می خواهد جامعه مهدوی را ایجاد کند و زمینه ساز ظهور باشد باید از قرآن درس بگیرد و باید بستر را برای این عزیز فراهم کنیم و سربازی مناسب در این راه باشیم.

,

 

,

هاشمی ادامه داد: الگوی حکومتی ما باید جامعه مدنی پیغمبر و جامعه علوی حضرت علی(ع) باشد و ما به دنبال حکومت اسلامی هستیم که قرآن ما را در این راه قطعا یاری می کند.

,

 

,

وی اظهار داشت: باید زندگی ما رنگ بوی قرآن بگیرد و در زندگی ما جریان داشته باشد، قرآن کریم تنها برای سر سفره عقد یا گوشه تاقچه اتاق نیست و هدف ما این است جامعه فضای قرآنی پیدا کند و خوشبختانه بهترین قاریان در مساجد و محافل شهر و روستا به قرائت قرآن در ایام مسابقات می پردازند.

,

 

,

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی افزود: وقتی رهبر ما برای قرآن وقت می گذارد باید ما نیز به قرآن توجه کنیم، خراسان جنوبی محافل و مجالس قرآنی مناسبی دارد که در کمتر جایی دیده می شود و امیدواریم در راه اعتلای قرآن موفق باشیم.

,

 

,

هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه و مسابقات قرآنی از محل موقوفات قرآنی، اجرای امینانه نیات واقفین و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در کشور از مهم ترین برنامه های اوقاف است.

,

 

,

وی عنوان داشت: اگر موقوفات قرآنی ما نیز افزایش یابد و مردم به این موضوع توجه کنند برگزاری مسابقات قرآنی افزایش خواهد یافت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: 255 نفر در چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم در استان شرکت می کنند.