آدم‌‌هایی همه فن حریف بدون مطالعه‌‌ی یک کتاب!/تنزل سطح آگاهی جامعه با فاصله گرفتن از مطالعه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،زمانی را در نظر بگیرید که تشنه جرعه آبی هستید تا رفع تشنگی کنید. آب اولین و آخرین درمان تشنگی شماست مغز انسان نیز نیاز به چالش و تحرک دارد تا به فعالیت و تلاش بیشتر وادار گردد، یکی از موثرترین اعمال برای به چالش کشیدن مغز مطالعه کتاب می‌‌‌باشد که هم بر دانسته‌‌ها افزوده گردد و هم مغز به فعالیت گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

همه می‌‌دانیم که کتاب از دیرباز یار قدیمی ما بوده و بارها شنیده‌‌ایم که بهترین دوست کتاب است و بهتر است بگوییم که یکی از عوامل مهم رشد و نمو تمدن‌‌ها و جوامع بشری به شمار می‌‌رود. مطالعه کتاب از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم اما اکثر اوقات حوصله و وقت کافی برای خواندن کتاب نداریم.

,

حال در دنیایی که اینترنت و رسانه‌‌های گوناگون به سادگی در دسترس همگان قرار گرفته لذت خواندن کتاب حتی چند صفحه به باد فراموشی سپرده شده و سرانه مطالعه بسیار پایین آمده و متاسفانه با گسترش فضای مجازی روز به روز هم کمتر گشته است.

,

این یک واقعیت است که اغلب انسان‌‌های موفق و توانمند از حوزه افرادی هستند که کتاب می‌‌خوانند. متاسفانه هستند افرادی که در زمان دانشجویی خود آن هم به زور گرفتن نمره قبولی کتاب خوانده و حال دیگر رد و نشانی از کتاب و مطالعه آن در زندگیشان به چشم نمی‌‌خورد.

,

افرادی که کتاب مطلعه می‌‌کنند دامنه آگاهی خود را بالا می‌‌برند و دیدگاه‌‌های منطقی و اصولی در مقایسه با دیگران کسب می‌‌کنند و با مسائل جدیدی در رابطه با موضوعات پیرامون زندگی خویش آشنا می‌‌گردند.

,

آنچه در این میان اهمیت دوچندان دارد فرهنگ کشور می‌‌باشد که به عنوان یکی از اساسی‌‌ترین موضوع هویت یک ملت و ازجمله راهکارهای توسعه فرهنگی است که به ثمر نشستن آن در گرو بالارفتن سرانه مطالعه در جامعه می‌‌باشد.

,

نهادهای مختلف همچون خانواده‌‌ها، مدارس و دانشگاه‌‌ها می‌‌توانند با مدیریت و برنامه ریزی کاملا هدفمند در کنار شناخت کامل نیازهای جوانان، زمینه‌‌های توزیع و انگیزه‌‌های مطالعه را فراهم سازند تا از این طریق شرایط برای شکوفایی استعدادها، کتاب و کتاب خوانی در بین اقشار مختلف جامعه محقق و مهیا گردد.

,

اگر جامعه را برای چند لحظه در ذهن خود مجسم کنیم می‌‌بینیم که این جامعه متشکل از افراد بسیاری می‌باشد که سمت و سو دهنده به جامعه به شمار می‌آیند. این افراد نیز به طور طبیعی جهت شکل دادن هرچه بهتر و مفیدتر به جامعه نیازمند اطلاعات و آگاهی دقیق و مطلوبی هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
کتاب از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده ولی متاسفانه رفته رفته با پایین آمدن سرانه مطالعه، سطح آگاهی افراد جامعه پایین آمده است.