تردد دام‌های غیرمجاز، عامل اصلی انتقال بیماری تب کنگو است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، وحید احمدی ظهر امروز در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: سازمان دامپزشکی به‌منظور جلوگیری از ورود قاچاق کالا برای تمامی محصولات مرتبط با دامپزشکی اعم از فراورده‌های خام دامی، دام و ...مجوز حمل طراحی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه این مجوزها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای حمل محصولات مرتبط با دامپزشکی یکی از راه‌های مقابله با حمل غیرمجاز یا قاچاق است.

,

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم برای اخذ مجوزهای حمل با نیروی انتظامی شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: 4 مورد حمل غیرمجاز دام سبک و سنگین در شهرستان توقیف‌شده است.

,

وی بابیان اینکه پلیس آگاهی شهرستان خلیل‌آباد موارد حمل غیرمجاز را به‌خوبی اطلاع می‌دهند، اذعان کرد: شهرستان خلیل‌آباد در مسیر تردد اصلی قرار ندارد و کمتر با مشکل حمل غیرمجاز دام روبرو است.

,

احمدی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه تعزیرات حکومتی در شهرستان وجود ندارد با تعاملی که صورت گرفت پرونده‌های دامپزشکی از ابتدای سال 96 به دستگاه قضایی شهرستان ارجاع داده می‌شود.

,

وی بر ضرورت برخورد جدی با حمل غیرمجاز دام تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری تب کریمه کنگو قاچاق دام از استان‌های مرزی است.

,

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه عراق، افغانستان و پاکستان بیشترین موارد شیوع بیماری تب کریمه کنگو در دنیا رادارند تأکید کرد: با توجه به اینکه ایران هم‌مرز با این سه کشور است مقابله با تردد غیرمجاز دام یکی از راه‌های مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد گفت: با توجه به اینکه ایران هم‌مرز با کشورهایی است بیشتری شیوع بیماری cchf دارند جلوگیری از تردد دام‌های غیرمجاز یکی از راه‌های اصلی پیشگیری بیماری تب کریمه کنگو است.