پیش بینی برداشت ۱۹۵۰ تن محصول برنج در طارم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار برگ زیتون، با اشاره به آغاز عملیات برداشت محصول برنج در شهرستان طارم گفت: در سال زراعی ۹۶ – ۹۵ به میزان ۶۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم که عمدتا اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن می باشد به زیر کشت این محصول رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از این حدود ۱۹۵۰ تن محصول برنج سفید برداشت شود که ارزش ریالی این میزان محصول ۲۳۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

,

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم افزود: ارقام مورد کشت محصول برنج در این شهرستان شامل علی کاظمی و انواع برنج صدری است که تعداد ۱۳۰۰ نفر از بهره برداران این شهرستان مشغول کشت و کار این محصول می باشند.

,

اسکندری تصریح کرد: همه ساله برداشت برنج از اواخر مردادماه با برداشت مزارع کشت مستقیم شروع شده و در مجموع با برداشت مزارع کشت نشایی تا اواخر مهرماه ادامه می یابد.

,

وی با اشاره به صادرات این محصول اظهار داشت: محصول تولیدی شهرستان به دلیل کیفیت بسیار بالا علاوه بر تأمین نیاز شهرستان و استان به سایر نقاط کشور نیز صادر می شود.

,

مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم به اقدامات انجام شده در خصوص برداشت محصول برنج اشاره کرد و افزود: تأمین نهاده ها، بازدیدهای فنی و ارائه آموزشهای ترویجی از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره جهادکشاورزی در این زمینه است.

,

, , ,

, , ,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

,

 

]
مدیر جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۹۵۰ تن محصول برنج سفید از ۶۵۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان برداشت شود.